ad

Geregisseerd door: Matt Bettinelli-Olpin en Tyler Gillett

Met onder meer: Zach Gilford, Allison Miller en Robert Belushi

Releasedatum: 23 januari 2014

Over Devil's Due

"The Devil Always Gets His Due"

Na een mysterieuze, 'verloren' nacht op hun huwelijksreis, krijgt een pasgetrouwd stel te maken met een ongeplande zwangerschap. Tijdens een filmopname bestemd voor het nageslacht begint de man vreemd gedrag waar te nemen bij zijn vrouw. In eerste instantie schrijft hij het af op de zenuwen, maar naarmate de maanden verstrijken wordt duidelijk dat de duistere veranderingen in haar lichaam en geest zijn toe te schrijven aan een meer sinistere oorzaak.

imageimage

avatar van Llynwen

Llynwen

Slecht camerawerk en daardoor moeilijk te volgen. Ik heb niets met camcorder films maar ja... een ander misschien wel weer. Er wordt weinig moeite gedaan om dit geloofwaardig over te laten komen en dat probeerde men bij [Rec] en Paranormal Activity toch wel. Jammer maar ik heb hier geen waardering voor over. Geen ster, niet eens een halve..

avatar van Spetie

Spetie

Dit was echt ontzettend slecht en dan waren de verwachtingen eigenlijk al zeer minimaal. Een zeer standaard verhaaltje, met een erg matige uitwerking.

Vanuit het camerastandpunt zoals deze, is altijd wel wat horror te scheppen, zo bewezen andere handheld horrors reeds in het verleden. Dat lukt hier niet. De opbouw is echt veels te lang en voordat er echt iets leuks gebeurt, zijn we alweer ruim een uur verder. Spanning is ver te zoeken en eng wordt het al helemaal niet.

Ook de personages zijn vervelend en zeurderig en eigenlijk is dit gewoon een ontzettend vervelende film. Meer hoef en wil ik er ook niet over zeggen.

avatar van GrafOrlok

GrafOrlok

de kardinaal schreef:

En weer ben ik erin getrapt!

Weer zo'n k.t film met zogenaamd zelf opgenomen video footage met irritante op en neer slingerende beelden die zogenaamd eng moeten zijn.

Dit zijn geen horror films. Het zij niet eens films! Dit zijn home videos!! Most horrible home-videos.

Je hebt 3 winnaars in deze categorie

En daarmee bedoel ik natuurlijk;

1. De bler witch

2. Paranormale actviviteiten

3. Dit gedrocht natuurlijk

Deze films kunnen nooit eng worden omdat je het oog van de objectieve filmer mist,die de film voorziet van aanvullende informatie waardoor de spanning meestal wordt opgebouwd.

Clover field is de enige die goed te pruimen was die ook op deze manier gefilmd werd.

Je moet het dus doen met de beelden die je krijgt die natuurlijk nooit anderhalf uur spannend zijn waardoor je al dat geleuter erom heen ook aan moet kijken. Je bent verplicht je door hele bruiloften en familie bijeenkomsten te wurmen om zo nu en dan iets 'engs' te kunnen waarnemen.

Daarbij komt, welke engerd heeft de hele dag zijn video camera aan om alles te filmen.

Iedere vrouw was allang bij die creep weg gerend.

De film zit vol plotgaten en onbenulligheden.

Wie bekijkt zijn eigen huwelijksreis video niet eens één keer in negen maanden tijd???

En natuurlijk kun je het einde al raden voordat de film eigenlijk goed en wel begint.

Wat een ellende. Met horror keek ik naar mijn portomonnee die negen euro 25 lichter was om dit vreselijke v idiootje te bekijken.

De volgende keer beter eerst moviemeter checken.

Heel toevallig deed ik dat met paranormal activity ook al niet en zie wat er gebeurt.

Je komt thuis met een héél naar gevoel, maar niet door de horror die in de film aanwezig had moeten zijn. Wat voel ik me weer eens flink beet genomen zeg.

Ik hoop met dit relaas anderen hiervoor te behoeden.

Pas op, hij draait in een bioscoop bij jou om de hoek. Dat is pas eng!

Ben het hier helemaal mee eens! Ze moeten hier echt eens mee ophouden!

avatar van Macmanus

Macmanus

Niet zo slecht.

Lijkt erop dat men wel heel erg klaar is met het hele found footage horror genre. Wel een beetje te begrijpen deze film hoeft helemaal niet zo gefilmd te worden, voegt ook amper wat toe. Toch is de film niet heel slecht. De aanloop is wat lang, toch weet de film wel een alleraardigste finale te brengen. Zag er leuk uit. Film doet dan ook niet zo heel erg onder voor de paranormal en ander soortgelijke films. Denk dat het vooral bad timing is waardoor de film zo een erbarmelijk cijfer heeft.

Niet fris meer, maar voor de liefhebber zeker niet de ergste uit het genre.

2.5 sterren.

avatar van schumacher

schumacher

Weer de zoveelste mislukte cam film, ik houd der ook niet van.

Puur tijdverspilling.

avatar van sawadeepat

sawadeepat

Geen goede film, al hoewel ik films die gemaakt zijn op basis van een handy cam niet altijd afkeur. Blair witch project 2 vindt ik wel redelijk te pruimen.

Maar deze film wist mij van het begin tot aan het einde totaal niet te boeien, ik heb hem zelfs een eindje vooruit gespoeld omdat ik anders in slaap zou zijn gevallen. Jammer van mijn avond.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 1936 stemmen

Zo zie je maar weer dat meningen veel verschillen, en dat sommige mensen NIET tegen kritiek kunnen. Wat mij betreft was de film aardig te doen. Maar inderdaad zoals hier al veel word gezegd, de Zelf Film beelden zijn verschrikkelijk om naar te kijken hiervoor kun je beter naar [REC] gaan... Nu wil ik ook paranormal activity zeggen, maar ik weet niet precies meer of dit ook zelf film beelden waren. Bij Paranormal Activity: The Marked Ones (2014) weet ik het wel, maar de andere niet 100% zeker! Nu vond ik het verhaal van Devil's Due ook niet al te best... Ik zelf vind het zonde om er een 0,5/1.0/1.5 voor te geven, aangezien ik de film zo slecht nou ook weer niet vond. 2.0* vind ik prima, hoger zou ik hem ook NIET geven. Je moet er van houden, nu vind ik A Haunted House (2013) & A Haunted House 2 (2014) gewoon super leuke films, alleen dat was puur omdat ik wel van dat soort humor houd, maar dan bij deze film valt het soms toch vies tegen...!

avatar van Skeflau

Skeflau

Helaas weinig orgineel, en weinig scares. 2 sterren voor de moeite..

avatar van Boeikens

Boeikens

Alles behalve vernieuwend.

Zeer traag begin. De eerste 50 min gebeurt er nagenoeg niets en is er geen spanning noch sfeeropbouw te bespeuren. Toch blijft het op de een of andere manier wel ergens onderhoudend. Het camerawerk, live footage, valt nog mee en is zelden te schokkerig.

De laatste 20 minuten lonen dan al meer. Eindelijk wat actie, suspense en sfeer.

Als tussendoortje, ok

avatar van LOTR-lover

LOTR-lover

Als een horrorfilm over het geheel genomen voornamelijk echte spanning mist dan slaat 't de plank toch behoorlijk mis. Dit is bij Devil's Due helaas het geval. Omdat het (flinterdunne) plot al vrij snel duidelijk is ontbreekt het aan mysterie en wordt het daarom ook nergens echt eng. Het ligt namelijk allemaal veel te voor de hand. Te weinig (jump)scares en te voorspelbaar, waardoor ik echt op een dikke onvoldoende blijf steken.

3/10 (IMDB)

avatar van cales77

cales77

• 1942 stemmen

Ik schaam me te moeten zegfen dat ik hem wel leuk vond.

Doorgaans zijn mijn scores behoorlijk in overeenstemming met het gemiddelde....nu dus niet

avatar van Boeikens

Boeikens

cales77 schreef:

Ik schaam me te moeten zegfen dat ik hem wel leuk vond.

Waarom zou iemand zich moeten schamen voor zijn mening

Iedereen heeft recht op een eigen mening en beoordeeld een film vanuit zijn eigen referentiekader.

Zelf lig ik ook soms helemaal buiten de algemene bevindingen van de meerderheid en daar is dus niets mis mee

avatar van cales77

cales77

• 1942 stemmen

Boeikens schreef:

Waarom zou iemand zich moeten schamen voor zijn mening

Weet ik ook wel. Ligt misschien ook aan je stemming. Keek hem met halve focus ivm kruipende baby hier.

avatar van ambrosini

ambrosini

nadat ik de trailer had gezien was mijn mening dat het een flop zou zijn. Laatst kwam ik het op tv tegen en vond het zeker een goeie film.

avatar van moviemike

moviemike

Viel beter mee dan verwacht. Degelijk acteerwerk in een filmpje dat nooit echt begint te vervelen. Had persoonlijk meer problemen om de laatste 'paranormal Activity'-delen uit te kijken dan deze film.

avatar van Thomas83

Thomas83

De bekende grote fouten worden weer gemaakt. Het stelletje dat het slachtoffer is van alle narigheid wordt door een stel matige en weinig sympathiek overkomende acteurs gespeeld. Ook handelen de personages vaak onlogisch. Allemaal dingen die het verdomd lastig maken om je in te leven. Weg kansen op echte spanning. De intro waarin we de huwelijksreis zien had ook best wat langer mogen zijn dan deze ongeduldige montage.

Zelfs bij dit soort slechte films probeert men in elk geval op een gegeven moment nog los te gaan, maar verder dan vele onbedoeld grappige momenten komt men niet. Weer het slachtoffer met de bovennatuurlijk krachten. Op het einde gaan de special-effects ook te veel met de film aan de haal. Echt veel te overdreven allemaal.

En al die found footage-films van tegenwoordig vallen altijd negatief op met het geforceerde cameraperspectief dat vaak totaal niet klopt, maar hier is het allemaal wel de overtreffende trap. Nu is het niet slechts één gek die op de meest onlogische momenten weer een camera in zijn hand heeft maar doet de vrouw af en toe ook mee (het is "hun ding", zo zeggen ze op een gegeven moment). Er is zelfs een scène op een verjaardagsfeestje waarin een klein meisje ook even filmt. Wat een gepruts. Een film die je niets geeft. Geen suspense. Geen spanning. Zelfs niet van die goedkope jumpscares waarbij je je in elk geval nog wel daadwerkelijk doodschrikt en nog wat te lachen hebt. 0.5*.

avatar van Phantasm

Phantasm

Waardeloos, een draak van een film, zonde van mijn tijd.