Wer (2013)

Horror

geregisseerd door William Brent Bell
met A.J. Cook, Sebastian Roché en Vik Sahay

Een familie wordt tijdens het vieren van een vakantie op brute wijze vermoord. Een advocate neemt de verdediging van de vermeende dader op zich. Na een tijdje begint ze echter te vermoeden dat haar cliënt wel eens terecht verdacht zou kunnen zijn. Er is op zijn minst meer met hem aan de hand dan dat ze in eerste instantie dacht. Maar wat?

Van wat ik gezien heb , is dit wel een die de moeite waard is.. de SFX zijn goed , leuk verhaaltje.. gewoon lekker kijken met een dikke bak popcorn..

avatar van Corcicus
Zowat tussenin. Vond het bij momenten erg spannend en goed, maar het obligate weerwolvengevecht op het einde kon mij niet bekoren en ook zijn er de nodige mankementen om er toch net niet mee boven de 6/10 uit te komen.

avatar van ralfsjam
Wer is op zich een prima klein filmpje. effecten waren prima en het verhaal wat rommelig, maar te accepteren. Geen grote verrassingen op wat horror momenten na dan. Maar keek prima weg. Wel wat onvermijdelijke struikel blokken waarvan ik had gehoopt dat die anno 2014 nu wel een keer over zouden zijn zoals 1 tegen 10 machine geweren. en die schieten alleen maar mis of te laat... Maar goed, dat is nu eenmaal zo...
Verhaal en cast (lees politie chef) kon beter, maar visueel was het prima. Had een hoog REC gevoel met als die camera's.
3**

Bell herhaalt z'n trucje.

Het verschil met The Devil Inside is redelijk klein, behalve dan dat Bell hier het weerwolf verhaal aanpakt. Ik zet het maar even tussen spoilers, de poster en trailer poster hierboven laten weinig aan de verbeelding over, de film deed dat gelukkig het eerste half uur nog wel.

Bell zorgt voor een wetenschappelijere benadering van het hele gebeuren, wat eigenlijk best verfrissend werkt. Eerste uur is dan ook best aangenaam, laatste half uur kent jammer genoeg weer iets teveel clichés.

Camerawerk is ook niet echt optimaal. De stijl mag dan wel wat op die van films als [rec] lijken, het niveau wordt belange na niet gehaald. Het overzicht is regelmatig weg en Bell heeft moeite met de juiste dingen op de juiste momenten in beeld te brengen. Vooral die gun-cams faalden redelijk hard.

Het einde is ook iets minder abrupt dan in Bell's vorige film. Zorgt ervoor dat het niet teveel een trucje wordt, anderzijds had het wel beter gewerkt. Iets te uitleggerig nu. Maar verder een oké horror filmpje. Bell kan nog wel even doorgaan met het toepassen van zijn formule op andere horror mythes. Hopelijk weet hij zich met elke nieuwe film ook nog wat te verbeteren, want die ruimte is er zeker nog wel.

avatar van tattoobob
Wel een"te doen" filmpje....de film begint een beetje saai maar het laatste half uur drie kwartier maak een hoop goed.

Sommige scenes zijn zelfs aangenaam te noemen.

Beetje vreemd maar wel lekker...Ik was en ben overigens één van de mensen die The Devil Inside wél een vette film vond.

Ik ben benieuwd naar de volgende films van deze regisseur....hij heeft het zeker in de vingers.

De regisseur zocht in deze weerwolf film onnodig vaak het schokeffect op, het verhaal was geforceerd mysterieus en de personages waren behoorlijk stereotype: ik kreeg ook geen connectie met ze. Positief waren de goed spelende cast (vooral Brian Scott O'Connor viel me op), de make-up (de slachtoffers zagen er realistisch uit), de speciale effecten en de goede muziek.

avatar van mcdaktari
Er zijn al heel wat films over weerwolven gemaakt. Dit is niet een film als de John Landis versie "An American Werewolf in London" die trouwens horror/komedie is, maar wel één van mijn favorieten weerwolf films. En inmiddels ook wel een klassieker, vind ik.
Bij "Wer" had ik totaal geen idee wat voor film het zou worden maar ik moet zeggen dat het er wel allemaal goed uit ziet. Ik vond het wel vrij voorspelbaar, want je kon al ruim van te voren aan zien komen wat er zou gaan gebeuren. Maar ondanks dat kon ik "Wer" toch wel waarderen. Voor de liefhebbers van weerwolven is dit toch wel een must, dacht ik zo.

avatar van knusse stoel
In zijn geheel genomen niet een onaardige film waarbij de mens weer de 'domkop' uithangt.
We zien een advocate die graag de onschuld ziet in een persoon die zij gaat verdedigen en er dan ook erg in gelooft, net als het gehele advocaten hulpteam wat bij haar is. Is de man nu een monster of is het monster nog los. Aan het eind van de film weet je wel een antwoord hierop te geven.

avatar van jankiebold
Hoewel ik niet zo van de weerwolven ben vond ik dit toch een ijzersterke film , van begin tot eind goed inelkaar gezet , en goed spannend....

avatar van Noodless
Positief verrast !
Ik had eigenlijk geen idee waarover de film ging en in eerste instantie gewoon een moordlustige killer verwacht. Van verrassing gesproken want het thema wordt origineel benadert. De opzet is prima en de regisseur weet het verhaal voldoende mysterie en spanning te geven waarbij hij oog heeft voor de opbouw en de verschillende personages. Ook weet hij de kijker te shockeren door brute aanvallen en bloederige lichamen. De cast doet het prima en de stijl van de film kon me bekoren. Een minpuntje is soms het camerawerk want niet alles was even overzichtelijk. In zijn subgenre zeker geslaagd. 7,5/10

avatar van Insignificance
Wisselvallig zonder tegen te vallen. Hoe meer je vooraf weet, hoe moeilijker de film het zal krijgen, want het duurt even voordat de puzzelstukjes op hun plek vallen. Zo'n gruwelijk moordplotje gaat er vaak wel in, dus dat werkt wel, alhoewel er weer wat te veel geschreven is. Als schijnbeweging en evt. katalysator kan het er deels mee door. Hoe dan ook, Talan Gwynek is een imponerende verschijning.

Type Sébastien Chabal. Een gentle giant met een bite. Wanneer hij wordt onderzocht, voel je in alles dat het mis zal gaan. Dat kan geen verrassing zijn, maar het gaat wel dusdanig heftig dat het daadwerkelijk iets voorstelt. Sowieso wel aansprekend hoe hij tekeer gaat. Niet altijd even geweldig in beeld gebracht, maar de woeste, niets ontziende en beestachtige agressie spat ervan af als hij los gaat.

Film verdient ook krediet door z'n frisse benadering van een subgenre waar ik doorgaans niet echt voor te porren ben. Vind ze vaak een beetje onnozel, die weerwolven, maar op deze manier kan ik er wel wat mee. Het levert in ieder geval een paar lekker sappige scènes op. Minder is de rol van Gavin in het slot, hij had zich er beter niet mee kunnen bemoeien. Toch, een prima kennismaking met Bell.

avatar van Curriculum
Hoewel ik geen voorstander ben van weerwolven die rechtop lopen, was deze toch behoorlijk creepy. Mooie actie, goed geacteerd, realistische verwondingen en natuurlijk een open eind (ongeveer).

avatar van ikkegoemikke
“There are also some signs of bite marks,
that seems to belong to a great beast.
Broken knees as a whole.
Well, the whole jaw was broken.
Again, no signs of the use of weapons of any kind ...”

Er is een horrorgenre waar echt heel weinig films over gemaakt worden. En dat is het weerwolf-genre. We worden overspoeld met films over zombies, allerlei demonische krachten en paranormale verschijnselen, maar onze overdadig behaarde vriend zien we niet zo vaak passeren. Er zijn maar een beperkt aantal succesvolle en geslaagde weerwolf films en daaronder reken ik “The Wolfman”,”Silver Bullet” en ”The Howling”. “An American werewolf in London” is voor mij wel echt dé klassieker en het juweeltje in dit genre. Niet voor niets dat deze film ook een Oscar en Saturn award won voor beste grimage. Vanzelfsprekend zijn er dan ook wel enkele misbaksels geproduceerd die qua grimage, speciale effecten en inhoudelijk volledig de bal misslaan, zoals “Night Wolf” bijvoorbeeld.

In “Wer” (belachelijke filmtitel trouwens) krijgen we echter geen weerwolf te zien maar eerder een “Wolfman” d.w.z. er is niet echt een transformatie te zien en het desbetreffende wezen heeft buiten een overdadige beharing, indrukwekkende gestalte en waarschijnlijk krachtig gebit met buiten proporties gegroeide tanden, niet echt het uiterlijk van een wolf (alhoewel we hiervan toch een glimp krijgen te zien op het einde).

Wer - Filmjaar.nl

avatar van Daan258
Uit verveling maar opgezet maar vond er niks aan.
Heb zelf ook helemaal niks met het weerwolf genre.

avatar van bjerik76
matig.
pas op het eind werd het pas een beetje goed.
Kwam voor mij meer over als een tv film n.a.v. een serie.
Soort X-files, hoewel alles eigenlijk al vrij snel duidelijk word.

Speelt zich in Frankrijk af, maar toch passen de Fransen zich allemaal aan aan de 2 Amerikanen die het raadsel wel even zullen oplossen door Amerikaans te gaan praten met iedereen, incl de verdachten.

avatar van Boeikens
Ik hou wel van het genre en en vind deze vooral best goed omdat het verhaal eens een andere insteek neemt dan normaal.
Sfeer en verhaal zijn best ok en ook de gore komt bij vlagen om de hoek piepen. Gelukkig tracht men alles wat mysterieus te houden, ook als het geheel toch wel vrij doorzichtig blijft.

Zeker niet slecht,

avatar van fritsy
irritante camera werk.

avatar van AmazingPP
Verrassend filmpje, al ben ik het eens met fritsy hier boven mij: het was inderdaad wel irritant camera werk. Toch is de film aardig uitgewerkt. Er zat ook flink wat gore effecten in die ik wel geslaagd vond en het thema over de weerwolven sprak mij wel aan. Ook de weerwolf zelf sprak mij wel aan; goed gedaan, zonder al teveel opsmuk. Ik heb in ieder geval gespannen zitten kijken naar deze film die me vanaf het begin tot eind ook daadwerkelijk wist te boeien. 3,5 *

avatar van Spartaan1986
Niet echt mijn ding dit subgenre. Eerste 50 minuten vond ik behoorlijk saai. Het laatste half uur werd het allemaal wat harder en was het nog enigszins vermakelijk. Maar echt heel spannend of eng wordt het nooit. Daarvoor is het allemaal wat te vlak en heeft de film te weinig twists en verrassingen. A.J. Cook (Criminal Minds) deed het overigens prima net als de andere hoofdrolspelers.

Kom uit tussen de 2* en 2,5* maar ik rond hem af naar boven.