• 8.222.453 stemmen

Actie | 90 minuten

Genre: Actie

Geregisseerd door: Ravi Dhar

Met onder meer: Nick Principe, Robin Sydney en Todd Farmer

IMDb beoordeling: 4,1 (982)

Over American Muscle

"You owe, You pay"

Yucca Valley California. Een ex-gedetineerde, John Falcon (Nick Principe), heeft 10 jaar lang vastgezeten en zint in de daaropvolgende 24 uur op wraak tegen iedereen die verantwoordelijk is geweest voor zijn opsluiting ... waaronder zijn broer.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van schram101

schram101

Hehe, dit ziet er toch vrij maf uit.

avatar van Sanderkeuh

Sanderkeuh

10 oktober uit op DVD in Duitsland volgens imdb.

gauke

Na de trailer gezien te hebben had ik gedacht dat deze combinatie van een roadmovie en een actiethriller bloediger en gewelddadiger zou zijn. Het wraakverhaal rondom drugs was uitermate simpel en eerlijk gezegd was er nauwelijks sprake van een verhaal. Gelukkig waren er enige gelukte actiescènes en heeft de regisseur wat ironie ingebouwd. Bij een speelduur van slechts 74 minuten zou je het niet verwachten maar Davi Dhar moest, waarschijnlijk noodgedwongen, enige scènes flink in de lengte trekken, waardoor de productie langdradig werd en voor het gevoel langer duurde. De titel zegt het al: de actieheld was een harde coole gozer, (vet of gespierd?) en volledig getatoeëerd. Maar ook de in beeld gebrachte naakte vrouwenlijven waren daar niet vies van (al kon je, volgens mij, van vrouwelijk schoon nauwelijks spreken). Je kunt het dus beter bij de trial houden.

avatar van Brabants

Brabants

• 1923 berichten

Na het zien van deze film kan je niet anders dan concluderen dat dit weer typisch zo´n film is waarbij je jezelf afvraagt waarom ze überhaupt gemaakt worden. Het verhaal over wraak wordt d.m.v. wat onsamenhangende flashbacks uiteengezet. De wreker is een onprettig figuur zonder persoonlijkheid, waarbij het geheel zeer ongeloofwaardig overkomt. Het acteerwerk is van een zo'n laag niveau, dat spreken over een B-film nog teveel credits zullen zijn voor deze wanproductie. De regisseur heeft al deze tekortkomingen willen compenseren met veel harde scenes en bloed, maar het maakt helaas door al deze tekortkomingen maar weinig indruk.

avatar van milus

milus

Weer eens de wraak van de ex-gevangene. Je zou zoiets verwachten als 'Faster'. Nu kijkt Dwayne Johnson ook doorgaans maar met 1 uitdrukking, maar meestal is de film wat vermakelijker. American Muscle is eigenlijk een film noir, maar dan overdag zonder regen en buiten de stad en met geweld.

Als kijker blijf je een outsider. Een boze meneer die uit wraak iedereen dood maakt zonder ergens moeite mee te hebben en dat moeten we dan allemaal zien, dat is zo'n beetje de samenvatting.

Hoewel het niet uit elkaar valt, probeert men in plaats van aan verhaal wat creatief te doen met beeld en montage (groothoek, kort en lang, snel en langzaam, springen), maar dat ligt er te dik bovenop en stoort als je ook nog iets van een verhaal wilt zien. Het wordt een beetje een trippy roadkillmovie met wat slashelementjes. Bloedspatten schijnen ook belangrijk te zijn, dus die sproeien we met stukjes vlees over een glasplaat voor de camera. En nog een keer. Etc.

Misschien alleen zien als je iets over montage en camerawerk wil opdoen.

avatar van ipman-99

ipman-99

"You Owe. You Pay." ... " !!!

Bloederige Grindhouse Wraakfilm !!! 'American Muscle' is een geschifte

wraakfilm waarin hard geweld niet wordt geschuwd.

Typische a la grindhouse productie waarin een hoop geweld

en bloed ondersteunt worden door een heleboel naakt en seks.

De naakt en seks zijn constant aanwezig, en als we het dan eens niet

te zien krijgen zijn het wel schaars geklede 'chicks' die in beeld lopen

paraderen.

Nick Principe alias John Falcon is uit op wraak na 10 jaar in de gevangenis

gezeten te hebben.

Hij is net vrij ... loopt langs de stofferige zanderige wegen en wordt

opgepikt door een 'onbekende' vrouw die hem een rit aanbied. (dat kan je letterlijk

en figuurlijk nemen in deze broeierige wraakfilm)!

Een hele hoop stoere praat en handelingen vullen deze film in combinatie

met geschift geweld en bloederige splatters.

Alles is zo over the top en overdreven, maar dat kan ik bij deze wel hard smaken

als ik dit soort films in mijn Dvd/Blu-Ray recorder doe belanden.

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

Acteerwerk: Met regelmaat belabberd (but who gives a shit) de vele

kills maken een hoop goed.

Cast: 1 a 2 acteurs / actrices moeten er tijdens de film uit springen

(zover het voor hun doen kan) en de rest lanterfanten er maar wat

omheen.

Script: Lekker bloederig.

Kortom: Een redelijk aangename filmavond.

avatar van biohazard

biohazard

Prima vermaakt met deze film verstand op nul.

avatar van Bulgozer

Bulgozer

Het kijken niet waard

avatar van hans233

hans233

Zonde van je tijd deze film.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vrij harde actiefilm met een paar naakte vrouwen, drugs en kille moorden. Een wraak film vol schietpartijen en andere heftige scenes.

Op zich wel vermakelijk, maar het is allemaal een beetje traag en niet echt spannend.

avatar van trueblood

trueblood

inderdaad een wraakfilm

you OWW .. you PAY

Dun verhaal maar mooie kills en mooi gefilmd

Jammer van de lage scores film verdiend meer

maar dat is mijn mening

avatar van honnes

honnes

Ik had meer verwacht van deze film. Het is het allemaal net niet, en zou deze film afraden. Zelfs met mn verstand op nul was de actie best slecht in elkaar gezet, en ook maar een stukje emotie of meeleving kwam niet ter sprake. Ik let niet veel op acteerwerk, maar hier stond ik letterlijk met open mond te kijken en te lachen. Het was best fout.

Cliche of niet, deze film had veel beter gekund. De omgevingen en sferen waren op de goede weg.

avatar van sparkie

sparkie

gezien de tegenvallende ratings hier, vond ik het toch een vrij grove actiefilm.

Natuurlijk ontbreekt in deze film het een en ander, maar dat moet je voor lief nemen.

Qua grofheid valt er niks op af te dingen.

Eigenlijk is het gewoon lekker zo'n "verstand op nul" film.

De film kijkt lekker weg als je niet van ingewikkelde verhaallijnen houdt.

avatar van ikkegoemikke

ikkegoemikke

“You owe…you pay.”

“American Muscle” is een doodsimpele wraakfilm (de termen exploitatie en grindhouse worden gretig gebruikt) waarbij je je zeker niet moet verwachten aan een creatieve verhaallijn en gedenkwaardige vertolkingen. Het enige doel dat vooropgezet wordt bij zo’n een type film is om zo snel mogelijk en met een beperkt budget een gewelddadige film te creëren. Er is wel een publiek voor zulke films en zelf vind ik het ook wel eens plezant om zo’n verstand-op-nul film te kijken. In deze grauwe film ligt ook de nadruk op bruut geweld, bloederige afrekeningen en een portie vrouwelijk naakt. Wat me echter uitermate irriteerde na een bepaalde tijd was dat het geheel totaal onzinnig en wel enorm simplistisch overkwam. Van de meeste personages die je hier te zien krijgt, is de ontwikkeling van spieren niet evenredig aan die van de hersenen. De dommigheid die hier soms wordt getoond, werkt toch wel op de lachspieren.

Lees hier verder ....

avatar van Noodless

Noodless

Ik kan mijn voorganger best begrijpen en ga met zijn recensie ook grotendeels akkoord. Wat vooral stoorde was dat het allemaal wel heel simpel overkomt en dat bepaalde scènes aan de flauwe kant neigen. Bv. Die motorbende was ongelooflijk belachelijk. Maar daarentegen heb ik me wel vermaakt met de grauwheid, de bloederige scènes , de locaties..... Gewoon simpel vermaak met verstand op nul.

Mijn verwachtingen lagen echter wel hoger. Gemiddeld filmpje. 6/10

avatar van ricone

ricone

overslaan.....

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Gaaf! Er zijn te weinig regisseurs die er nog zo'n leuke bende van durven maken als Dhar hier doet. Met een sterke rol van Principe als bloeddorstige vigilante cruisend door de kale vlaktes van Amerika in z'n knalgele muscle car. Rechttoe rechtaan wraakplotje, maar met de nodige liters bloed en overige graphic scenes. Dhar doet geen water bij de wijn en maakt er een druk exploitation filmpje van! Waarvoor hulde. -dat het dan niet allemaal even strak (of high-end) is uitgevoerd, doet er minder toe-

avatar van Rudie

Rudie

Echt zo'n film als je eens wilt nadenken over het leven en je ondertussen een beetje wil ontspannen.

avatar van Phantasm

Phantasm

Aktiefilm die lekker wegkijkt met genoeg gore momenten erin.

avatar van TronMan

TronMan

Simpel wraakfilmpje in een gave omgeving. Af en toe best bruut. Maar eigenlijk is het rotzooi,maar het kijkt best lekker weg. Ruw en hard. O, en veel tieten en een paar keer zelfs grappig. Goede soundtrack.