Best Night Ever (2013)

geregisseerd door Jason Friedberg en Aaron Seltzer
met Desiree Hall, Samantha Colburn en Eddie Ritchard

Aanstaande bruid Claire, haar zus Leslie en vriendinnen Zoe en Janet vertrekken naar Las Vegas om daar het vrijgezellenfeest van Claire te vieren. De groep wil er sowieso een stripclub bezoeken. Het duurt echter niet lang voordat het feest compleet uit de hand loopt. Gedreven door drank en seks beleven de dames de meest wilde avonturen die ze maar voor mogelijk hadden kunnen houden. Het wordt de beste nacht ooit.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Vanaf 6 maart in de bioscoop (A-film). Red Band trailer.

avatar van Shinobi
Toen ik de trailer zag, leek het me wel lachen.

Maar nu ik zie dat het afkomstig is van de twee gasten die achter zowat elke kansloze parodiefilm zitten, laat ik deze maar links liggen.

avatar van Naomi Watts
Geweldig zal het niet worden, maar alleen al om de Spring Breakers spoof een must see. Leuk!

Gisteravond gezien in de sneak, de meest waardeloze film ever.

same here... Worst Night Ever

avatar van pierre18
Word je op deze film getrakteerd bij een Sneak-preview (ja je loopt een risico). Totaal niet mijn genre, deze onderboekenlol die geregeld met een handycam is geschoten (zwaar irritant dus). De eerste 20 min. moest ik me er steeds overheen zetten om niet bij de pauze weg te gaan. Maar daarna heb ik toch wel enkele aardige fragmenten gezien (in de vuilnisbak) met enkele aardige wendingen. Hoewel het verhaal natuurlijk voor 90% zo voorspelbaar is als ik weet niet wat, wordt wel alles uit de kast getrokken, niets blijft bespaard. Als je hier al vanuit gaat, kan het alleen nog maar meevallen.
Crista Flanagan was verreweg de meest aanstekelijke en aantrekkelijke actrice van de vier en hield m'n aandacht nog enigszins vast. De andere drie waren zo ééndimensionaal dat je totaal niet meer weet hoe ze heten in de film en/of welke actrices het waren.

avatar van cordiacovens
Verschrikkelijk.

avatar van Franza
Mij was een "The Hangover" beloofd en dan krijg je dit...

avatar van rep_robert
Ik moet zeggen dat deze film me nog positief verrast heeft. Het lijkt me het beste om deze film blind in te gaan zonder een trailer te hebben gekeken, want mijn vriendin zei ook al dat de leukste grappen al in de trailer zaten. Dat gezegd hebben bevat deze film dus wel een aantal hele leuke grappen. Alleen al die 5 minuten verstopt in een smerige container is een instant classic!!

Verder een inkakkend middenstuk van de film, waarbij je echt even afvraagt waar de film heen gaat, maar daarna gaat het weer behoorlijk los. Ook al is de film verder niet bijster origineel, je ziet wel dat ze lol hebben gemaakt tijdens het maken van Best Night Ever. Dat komt vooral ook doordat de vier dames elkaar blindelings lijken aan te voelen.

Wanneer je vervolgens in de zaal erachter komt dat Friedberg en Seltzer deze film gemaakt hebben val je al helemaal stijf achterover. Dit is dan gelijk ook hun Godfather van hun oeuvre, want beter dan dit zal het niet meer worden. Vooral als je ook ziet wat ze weer op de planning hebben staan.

avatar van soom
Trok me niet echt héél erg, maar toch gezien. Het zal geen wereld redden of de milieu problemen oplossen, maar is leuk genoeg voor een keertje.
De titel Hangover zwaaide de hele tijd boven deze productie, dat kan echt niet anders. Niet vernieuwend dus, wel een beetje flauwtjes, een tikkeltje zoutloos zelfs. Maar dat drukt de pret dus niet, het is nog redelijk goed te doen eigenlijk. 3*.

avatar van Elineloves
Met mijn beste vriendinnetje en mijn vriend (ja, poor guy) vanmiddag deze vrouwelijke ripoff van The Hangover gaan zien. Beduidend op alle fronten minder, maar met één pluspunt: Zoë (Eddie Ritchard). Wat een cutie. Erg leuk meisje, dikke + voor haar. Ze maakte zelfs de niet grappige scènes, en daar waren er best veel van, te doen.

Wat ik jammer vind is dat "genoeg is genoeg" niet gehanteerd is. Na twee minuten is "4 Non Blondes" zingen in een container niet meer leuk. Kun je je voorstellen hoe het is als het liedje ook nog uitgezongen wordt. Te lang, niet grappig en een tikkeltje irritant. Helaas was dat met meerdere scènes het probleem.

Toch zit de vaart er aardig in en kakt het nergens in. De lang uitgesponnen scènes worden gelukkig gevolgd door grappige momenten, iets wat ook wel nodig was. Visueel ziet het er prima uit en de soundtrack is perfect voor deze film. Ik schaf niet snel soundtracks aan, maar deze wil ik hebben. De scène in de discotheek na het pillenfestijn is daar een voorbeeld van; heerlijke muziek en mooi geschoten.

Hoewel ik lichtelijk nachtmerries overgehouden heb aan een gekleurde madam in de film, heb ik een aardig feel good gevoel overgehouden. Leuk!

avatar van Shinobi
Worst Night Ever...

Bij gebrek aan iets beters toch maar meegepakt in de bios. Wat ik beter niet had kunnen doen, want wat een wangedrocht is me dit zeg. Totaal niet leuk.

De kansloze regisseurs Jason Friedberg en Aaron Seltzer hebben een poging gedaan om een 'non-spoof' film te maken, al zijn de invloeden van o.a.: Bridesmaids (2011), Project X (2012) en The Hangover (2009) merkbaar. Op zich een prima kapstok voor een hoop grappen en gestoorde situaties zou je zeggen, helaas slaat 'Best Night Ever' flink de plank mis.

Het wordt gewoonweg nergens grappig. Debet hieraan zijn de vele uitgesponnen situaties die maar blijven doorgaan, waardoor het op een gegeven moment echt pijnlijk wordt om aan te zien. Grotendeels voelt de film dan ook als een onsamenhangend geheel met wat random scènes aan elkaar geplakt, met name in het middenstuk komt dit goed naar voren. Hierbij is de eendimensionale cast volledig inwisselbaar, hoewel ze onderling wel de grootste lol met elkaar hebben. Jammer genoeg kwam dit bij mij niet aan.

Al met al waardeloos te noemen. Het is werkelijk zo slecht dat het tot een geniaal niveau wordt verheven; hoeveel troep kun je wel niet in een film stoppen.

0,5 Sterren.

Leuke film, gewoon kijken met je verstand op 0.
Kwam een beetje traag op gang, maar voor de rest leuk.

Gewoon een heerlijke feel good movie met soms erg leuke grappen vooral de scene met het plassen was geniaal ik zou zeggen ga de film in zonder verwachtingen en je wordt niet teleurgesteld. Een dikke zeven dus 3.5* Crista Flanagan als de blonde Janet was op momenten erg hilarisch .

avatar van schumacher
In het begin dacht ik dit gaat gewoon op niks trekken maar het viel al bij al nog beter mee dan ik dacht, ik had lage verwachtingen. Der zaten toch wel een aantal leuke dingen in haha.
Ik vond het zeker de moeite om eens gezien te hebben, een 2de keer hoeft wel niet.
Verstand op nul zetten dus en dan valt het nog mee .

avatar van blurp194
Erg voorspelbaar, maar ook wel lekker lomp en af en toe best grappig. Het grootste probleem is eigenlijk dat sommige scenes veel te lang uitgesponnen worden. Maar dat wordt ietwat gecompenseerd door de dames - ze doen geen pijn aan m'n ogen, en ze spelen leuk samen. Dat ze er lol in gehad hebben is ook goed te zien.

avatar van Dennissssss
Best kijkbaar voor een keertje. Sommige scenes duren veel te lang en erg hoogstaand is het niet, maar zo thuis op de bank is het wel te doen.

Raffael77
Shinobi schreef:
Worst Night Ever...

0,5 Sterren.

Mee eens.

avatar van FILM!BOY!
Zwaar ondergewaardeerd. Iedereen vergelijkt deze film met The Hangover (wat ik ook wel begrijp), maar soms moet je een film op zichzelf staand ook kunnen beoordelen i.p.v. hem alleen maar te vergelijken (geen haaienfilm kan worden uitgebracht of iedereen zit hem massaal met Jaws te vergelijken (ook bij films die totaal niet vergelijkbaar zijn met Jaws)).
Verstand op nul, blik op oneindig, niet naar de overeenkomsten met The Hangover zoeken en het is nog een best vermakelijke film. Sowieso ben ik op wel een beetje Hangover moe: als we op een school een film gaan kijken, lijkt The Hangover de enige die ze kennen, en als je hem dan drie keer per jaar ziet, heb je het al snel gezien.

Is vrij duidelijk waar dit een rip off van is maar als de mannen van drie films 'the hangover' mogen "genieten"(en er komt een vierde aan), dan moeten we de vrouwen ook hier hun variant op gunnen.
Best night ever is bij lange na niet zo leuk als het orgineel en heeft een paar wanstallige poep- en
piesgrappen maar iedereen die ooit een onvergetelijke nacht met hun vriendenclub achter de rug heeft ziet hier ook een hoop wat hij wel kan waarderen.

Dick2008
De film valt onder het subgenre Found footage. Zover ik heb kunnen vinden waarschijnlijk met nauwelijks budget gemaakt en toch nog wat opgebracht. Het heeft wat weg van een YouTube filmpje alleen dan in speelfilmformaat.

Het leek me wel leuk, vier hippe meiden die besluiten even lekker uit hun dak te gaan met een vrijgezellenfeestje. En dat is het grotendeels ook. Leslie de zus van Claire heeft het allemaal piekfijn geregeld. Helaas loopt het allemaal anders dan verwacht. Maar toch maken de meiden het beste ervan en nemen ze alles op camera op zodat ze dat later kunnen terugkijken.

Erg eenvoudige film met simpel verhaal wat eigenlijk te weinig is om de speelduur (82 minuten) te vullen. Het gaat leuk van start en eindigt ook zo. In het midden stagneert het wat. Maar doordat ze de man menen te herkennen die hun flink in de shit heeft doen belanden weten ze het verhaal toch weer omhoog te halen.
Na zo'n 75 minuten begint de aftiteling al maar volgt de toegift nog waarin we zien hoe dame, Leslie eigenlijk is. Afgaande op foto's is Crista Flanagan, die Janet speelt geen echte blondine maar een brunette.
Ben benieuwd of ik dit volgende keer ook nog leuk ga vinden, al vermoed ik wel, vanwege die meiden maar er zitten ook wat leuke vondsten in zoals met die app in de hotelkamer en een hoop onverwachte, toch rake grappen, met die vule verkrachter en die negerin. Melige film, waar het met sex en poep/pisgrappen nog wel meevalt. Vaak wordt er meer gesimuleerd dan dat je het ook ziet.

Het enige wat ik miste is een making of. Het zou toch leuk zijn als ze wat vertellen hoe het was om dit te maken en wat er zoal misging tijdens het opnemen. De meiden zullen er wel lol in hebben gehad. 4.0

avatar van john mcclane 2
Wel erg makkelijk om via een meegenomen cam een film te schieten.
Horror komt er over het algemeen mee weg.
Nu is het erg flets .
De regisseur van dit niet al te beste comedy product staat ook bekend om behoorlijke wanproducten .
Dit is gelukkig niet weer een mislukte scary movie kloon.
En zeer goed te pruimen .
Maar het kan allemaal wel beter .
Al moet ik wel toe geven dat het een paar keer impulsief grappig was.
En dus onverwacht grappig ,,en vooral omdat de dames op een wel erg platte manier hun boekje te buiten gaan,,,.
Net aan geen voldoende .
Maar dat ligt met name aan het fletse low budget manier van filmen .