Hercules and the Amazon Women (1994)

Verenigde Staten / Nieuw-Zeeland
Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Bill Norton
met Kevin Sorbo, Anthony Quinn en Roma Downey

Hercules en Iolaus zijn volop bezig met de voorbereidingen voor het huwelijk van Iolaus als een groepje paniekerige dorpelingen komt vragen of ze hun dorp willen bevrijden van een akelig 'monster'. Bij nader onderzoek blijkt echter dat het dorp belaagd wordt door wilde amazones die onder invloed staan van de gemene Hera.

Diesel
Voorspelbaar, inhoudloos, slecht geacteerd, lachwekkende set decoration, lompe vechtscenes en een mislukte acteur als Kevin Sorbo in de hoofdrol. Tja, dan houd het echt op. 1,5* voor de dames..

avatar van rcuppen79
Hercules and the Amazon Women is het eerste deel van een vijfdelige reeks TV-films die losjes gebaseerd zijn op de Griekse held Hercules, hier met de nodige humor vertolkt door de Amerikaanse acteur Kevin Sorbo. Alle vijf de tv-films werden volledig opgenomen in Nieuw-Zeeland en dat zorgt voor prachtige beelden van het ongerepte landschap aldaar.

Voor TV-begrippen ziet deze TV-film er bijzonder goed uit, met mooie decors en kostuums, fraaie trucages en prachtige fotografie. De muziek van Joseph LoDuca schept de juiste sfeer en elke acteur lijkt goed op z’n plaats te zitten. In de bijrollen zien we de veteraan Anthony Quinn die op komische wijze gestalte geeft aan de Oppergod Zeus.