The Frisco Kid (1979)

Alternatieve titel: No Knife

Komedie / Western

geregisseerd door Robert Aldrich
met Gene Wilder, Harrison Ford en Ramon Bieri

De Poolse rabbi Avram Belinski (Wilder) is totaal niet voorbereid op het leven in het Wilde Westen. Maar het Wilde Westen blijkt al even slecht voorbereid op de komst van de rabbi. Met bankrover Tommy Lillard (Ford) als zijn onwaarschijnlijke en veelgeplaagde reisgenoot doorkruist hij de VS van zijn aankomstplaats New York naar de Joodse gemeenschap in het naburige (...) San Francisco.

avatar van streeter
Deze film mag wel eens op DVD uitkomen. Het kreeg toendertijd slechte recensies, maar toch vond ik dit een goeie avonturen komedie.

Vo0nd 'm destijds ook leuk, maar vrees de herziening.

hallo beste movie meter fanaten
Ik ben nu al jaren op zoek naar deze film, wie kan mij enige informatie verschaffen hoe ik deze film in mijn bezit krijg??
The Frisco Kid

Op VHS, via Amazon.

beste wouter
Is het Amazon.com waar ik deze film kan bestellen?
Kan dat niet in Nedeland?

Nee. Alleen in de US, Canada en Duitsland. Die laatste zal wek gedubd zijn en voor de eerste moet je NTSC kunnen afspelen (wat de meeste moderne apparatuur wel kan).

Wie kan mij helpen aan een video film van de Frisco Kid
VHS

late reactie, Bij de Music Store ligt deze film in de 3 voor 15,
Veendam verwelkomt U

Meneer Bungel
Goed te doen. Wilder vind ik eigenlijk altijd wel sympathiek en grappig, maar erg bijzonder werd het hier niet. In combinatie met Ford ging het ook prima, maar wederom: niet écht bijzonder. Een heel aardige buddy comedy/western dus, al lijkt Aldrich er wel van af te willen wijken met de ontwikkelingen naar het einde toe, waar het zowaar serieus en een tikkie bloederig en gewelddadig wordt.

3,0*.

avatar van Marvinleeaday
Hmm, te weinig weinig komedie voor een komedie en te weinig western voor een western, kortom een net niet film.

avatar van mr rumson
Vroeger deze nog wel eens gezien en vond hem toen leuker dan nu .
Vooral het einde vind ik een stuk minder omdat de film een serieuzere kant op gaat.
Maar de film scoort voor mij toch nog drie sterren wat te danken is aan de grappen en aan Wilder en Ford die het goed doen.