• 8.523.160 stemmen

Alternatieve titel: No Knife

Geregisseerd door: Robert Aldrich

Met onder meer: Gene Wilder, Harrison Ford en Ramon Bieri

Plot The Frisco Kid

"This kosher cowboy hasn't got a prayer -- but plenty of laughs."

De Poolse rabbi Avram Belinski (Wilder) is totaal niet voorbereid op het leven in het Wilde Westen. Maar het Wilde Westen blijkt al even slecht voorbereid op de komst van de rabbi. Met bankrover Tommy Lillard (Ford) als zijn onwaarschijnlijke en veelgeplaagde reisgenoot doorkruist hij de VS van zijn aankomstplaats New York naar de Joodse gemeenschap in het naburige (...) San Francisco.

imageimageimageimageimage

avatar van streeter

streeter

Deze film mag wel eens op DVD uitkomen. Het kreeg toendertijd slechte recensies, maar toch vond ik dit een goeie avonturen komedie.

Wouter

Vond 'm destijds ook leuk, maar vrees de herziening.

avatar van ranley

ranley

hallo beste movie meter fanaten

Ik ben nu al jaren op zoek naar deze film, wie kan mij enige informatie verschaffen hoe ik deze film in mijn bezit krijg??

The Frisco Kid

Op VHS, via Amazon.

avatar van ranley

ranley

beste wouter

Is het Amazon.com waar ik deze film kan bestellen?

Kan dat niet in Nedeland?

Wouter

Nee. Alleen in de US, Canada en Duitsland. Die laatste zal wek gedubd zijn en voor de eerste moet je NTSC kunnen afspelen (wat de meeste moderne apparatuur wel kan).

avatar van bikkel

bikkel

Wie kan mij helpen aan een video film van de Frisco Kid

VHS

avatar van Boerentijger

Boerentijger

late reactie, Bij de Music Store ligt deze film in de 3 voor 15,

Veendam verwelkomt U

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

Goed te doen. Wilder vind ik eigenlijk altijd wel sympathiek en grappig, maar erg bijzonder werd het hier niet. In combinatie met Ford ging het ook prima, maar wederom: niet écht bijzonder. Een heel aardige buddy comedy/western dus, al lijkt Aldrich er wel van af te willen wijken met de ontwikkelingen naar het einde toe, waar het zowaar serieus en een tikkie bloederig en gewelddadig wordt.

3,0*.

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

Hmm, te weinig weinig komedie voor een komedie en te weinig western voor een western, kortom een net niet film.

avatar van mr rumson

mr rumson

Vroeger deze nog wel eens gezien en vond hem toen leuker dan nu .

Vooral het einde vind ik een stuk minder omdat de film een serieuzere kant op gaat.

Maar de film scoort voor mij toch nog drie sterren wat te danken is aan de grappen en aan Wilder en Ford die het goed doen.

avatar van Boenga

Boenga

Gene Wilder is in se niet de beste acteur; de rode draad in zijn rollen (althans wat ik zag; onder andere 'Young Frankenstein' en 'Willy Wonka & the Chocolate Factory') is daarvoor te groot. Maar: ik zie 'm heel graag bezig, z'n stijl ligt me wel, en ik vermoed dat hij zijn bijdrage leverde aan de humor in deze western

Harrison Ford is hier niet op z'n best; iets teveel gekke-bekken trekken, iets te voelen roepen; maar hij staat in mijn top 3 van favoriete acteurs en kan óók al niet veel verkeerd doen.

Als western stelt dit niet veel voor. Als komedie is dit wat voor de Mel Brooks-fans; soms flauw, vaak leuk. Helemaal niet gedateerd.

Kon me zelfs niet herinneren dat ik 'm ooit zag. Toen 3*, nu een halfje erbij.