Die Brut des Bösen (1979)

Alternatieve titel: Roots of Evil

1 stem

West-Duitsland
Actie / Misdaad

geregisseerd door Christian Anders en Antonio Tarruella
met Christian Anders, Dunja Rajter en Deep Roy

Frank Mertens exploiteert een succesvolle karateschool in Madrid, die hij overnam van zijn meester. Die werd vermoord door onbekenden. De kleinschalige drugsdealer Van Bullock besluit om eveneens een karateschool te openen in dezelfde straat. Het duurt niet lang voordat de twee mannen met elkaar in conflict komen.

avatar van jeroentjuhhhhh
Christian 'White Bruce Lee' Anders kickt konten in deze obscure Duitse cult. De multi-getalenteerde karate meester (regisseur, schrijver, music composer en uiteraard star of his own show) is op z'n best wanneer hij z'n shirt een beetje scheurt aan een doornstruik en zonder aarzelen ontbloot verder gaat, maar kan het qua performance nergens winnen van de evil midget ... een kleine grote bad guy! Een met vlagen hilarische bende, maar ondanks de gebruikelijke gebreken (acteerwerk, verhaal) een prima filmpje die een heuze 4K restoratie heeft gekregen. Leuk om te zien dat dit nog wat liefde ontvangt... hier op Moviemeter is 'ie helaas vergeten.

Christian Anders zong overigens zelf(!) deze geniale theme song