Perfect (2018)

Dominicaanse Republiek / Verenigde Staten
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Eddie Alcazar
met Garrett Wareing, Courtney Eaton en Tao Okamoto

Een man met een gewelddadig verleden wordt in een mysterieuze kliniek door reclame tot perfectie verleid om eigenschappen in zijn lichaam te implementeren. Deze helen zijn duistere visioenen, maar komen tevens met een prijs - lichamelijk in zijn geval. De man staat erop verder te gaan met de implantaties en is geobsedeerd om de perfectie te bereiken.

avatar van leatherhead
Komt in Juni uit op VOD naar verluidt. Project waar ik toch al een tijdje naar uitkijk. Nieuwe trailer ziet er erg gaaf uit en met mensen als Alcazar en Flying Lotus achter de schermen kan het bijna niet misgaan.

avatar van jeroentjuhhhhh
Ziet er inderdaad fantastisch uit. En bovendien met Erik Ferguson (@fergemanden) die aan de designs heeft gewerkt... fantastisch!

avatar van leatherhead
Helemaal wat ik ervan hoopte. Alcazar heeft met namen als Flying Lotus, Soderbergh en inderdaad Erik Ferguson een resem aan talentvolle mensen bij elkaar gesprokkeld en het resultaat is er absoluut naar. Niet dat dit soort films iets volstrékt nieuws zijn, deze Perfect valt dan ook goed in het straatje van trippy sci-fi als Beyond the Black Rainbow en Altered States, maar de film weet zich met gemak te onderscheiden en de genoemde titels op bepaalde punten zelfs te overtreffen.

Op zich qua narratief nog relatief rechtlijnig, maar zodra de film in de overdrive schiet wordt alles uit de kast getrokken. Een bonte verscheidenheid aan stijlen met o.a. animatie, retrowave esthetiek, B&W sequenties en een hoop visueel geëxperimenteer. De soundtrack van Flying Lotus vult het visuele naadloos aan, lekker elektronisch en best aanwezig. Zeker tijdens de zwart-wit stukken wordt het volume goed opgevoerd. Zelfs een tikkeltje noisy af en toe. Daar kan een Cosmatos, hoe geweldig ook, toch best wat van leren.

Die longtake door het huis richting het einde, met de bizarre onthulling van die 'baby' is de kers op de taart. Zien om te geloven.

Erg jammer wel van het totale gebrek aan internationale allure van deze film. Zal de komende tijd vermoedelijk louter te zien zijn op wat exclusieve Amerikaanse VOD-diensten, DVD/Blu-Ray is (nog) niet in zicht en bioscoop kun je helemaal op je buik schrijven. Was bij Kuso ook al zo vervelend. Beetje balen want dit is bij uitstek een film die op groot scherm gezien dient te worden. Heerlijke trip. Dikke 4,5*.