Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Diamantes Negros (2013)

Alternatieve titel: Black Diamonds

Spanje / Portugal

geregisseerd door Miguel Alcantud
met Carlos Bardem, Hamidou Samaké en Setigui Diallo

Mali, 2012. Amadou en Moussa zijn twee tieners die helemaal gek zijn op voetbal. Iedere seconde van hun vrije tijd spenderen ze met het etaleren van hun voetbalkwaliteiten en het discussiëren over hun favoriete Europese en Afrikaanse voetbalsterren. Als een Spaanse scout hen ontdekt en hen try-outs in Europa aanbiedt, dromen de jongens en hun familie al van een glorieuze toekomst. De realiteit van de voetbalwereld in Europa blijkt minder rooskleurig dan ze gedacht hadden.