Die Toten Augen von London (1961)

Alternatieve titels: Dead Eyes of London | Dark Eyes of London | Geheimnis von London

West-Duitsland
Horror / Mystery

geregisseerd door Alfred Vohrer
met Joachim Fuchsberger, Karin Baal en Dieter Borsche

Inspector Larry Holt (Fuchsberger) van Scotland Yard onderzoekt in Londen een serie vreselijke moorden. Alle slachtoffers blijken rijk en goed verzekerd te zijn. Het spoor leidt uiteindelijk naar een groep blinde mensen, onder leiding van een mysterieuze man.

avatar van Epitaph
Ik heb m vroeger gezien ,25 jears ago ofzo.Maar volgens my worden er geen blinde mensen vermoord,en worden die gepleegd door een kale blinde enge reus van een vent.Zyn slachtoffers worden aan grote klonten suiker/zout gebonden en vervolgens in de Thames gedumpt.Daardoor vinden ze de lyken pas naar een paar weken worden gevonden.
Correct me if I am wrong.

avatar van frolunda
Goede Edgar Wallace verfilming met ook nog een sterke ontknoping.Dat mijn favoriete acteurs uit de serie,Fuchsberger,Arent en Kinski hier in mee doen is nog een extra meerwaarde.

Als liefhebber van de Duitse 'Wallace-verfilmingen' uit de jaren '60 vind ik dit een van de betere verfilmingen uit de reeks. Sinister, goede sfeer (met veel mist) en met bekende acteurs uit de serie zoals Klaus Kinski, Joachim Fuchsberger, Karin Baal, Eddi Arent.
Het verhaal is spannend met een onverwachte ontknoping. Regisseur Alfred Vohrer laat ook in deze verfilming zien dat hij een van de betere regisseurs is van deze Wallace verfilmingen.