Double Trouble (1967)

Muziek / Komedie

geregisseerd door Norman Taurog
met Elvis Presley, Annette Day en Yvonne Romain

Guy Lambert is een getalenteerde zanger die met zijn act heel wat bijval oogst in een Londense nachtclub. Ook de jonge erfgename Jill Conway valt voor de charmes van Guy en dat tot grote wanhoop van haar voogd, oom Gerald Waverly. Hij stuurt Jill naar een kostschool in Brussel, niet wetende dat Guy ook naar België trekt voor een zangopdracht. Op de boot zien de tortelduiven elkaar terug...

neo (crew)
Elvis heb ik het eigenlijk niet zo op.De films die ik heb gezien vond ik dan ook vreselijk.Double Trouble is vreemd genoeg wel erg vermakelijk.Met boeven ala B100 en B2 en veel leuke scenes.De liedjes zijn minder, maar ergens herkende ik een stuk van een Sinterklaas liedje Ook leuk de op een set gefilmd scenes wat Brussel voor moet stellen. 3 sterren

veron35
De slechtste elvis film die ik ooit gezien heb

avatar van Ravenstein
Elvis in België!?!
Spijtig dat dit zo'n belachelijk slechte film geworden is.

veron35
Ravenstein schreef:
Elvis in België!?!
Spijtig dat dit zo'n belachelijk slechte film geworden is.

Nee. dat was iemand anders die voor elvis speelde. Elvis mocht europa niet in omdat Tom dan opgepakt zou worden. Je ziet het verschil bijna niet. Je moet echt heel goed kijken.

tcb-fan
Elvis speelt een womanizer een zanger genaamd Guy Lambert. Iemand met heel wat aanbidders. Zijn grote interesse gaat uit naar Jillian Conway een rol van Annette Day, vreemd genoeg haar enige rol in haar leven. Zanger Lambert vertrekt naar Europa voor een tour. Met een snelle tussenstop want vlak voor vertrek leert hij van Jullian's oom dat ze slechts 17 jaar oud is, dat gaat zelfs Elvis te ver. Dus volgt de piepjonge Jill de king naar België, met de boot. Maar Double Trouble gaat niet alleen over de liefde. Er is behoorlijk wat intrige want wie probeert de popster uit de weg te ruimen. En dan zijn er nog diamant dieven in Europa, nou ja kart board Europa, want alle opnamen vonden uiteraard plaats in een studio in Hollywood, op een paar takes na maar daar zie je alleen een stuntman niet Elvis zelf. Double Trouble is een grappige muziekfilm vol kolder en romantiek.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Samen met Live A Liitle & Kissin'Cousins één van de allerslechtste Elvis-films. Ook deze film zal zijn geestesgesteldheid niet ten goede gekomen zijn. Nog zo'n monster was Clambake, waarvan bekend is dat Elvis deze als een persoonlijke nederlaag heeft ervaren.
Troep, allen te pruimen door de hardcore fans (en zelfs die zien veel liever ander Elvis-films).

avatar van Erick1985
Ik kan Double Trouble niet meer dan 2,5 ster geven, en die zijn puur voor Elvis. Het "verhaal" is zó slap, maar toch zitten er wel leuke momentjes in.

Zoals "Zinema" al gezegt heeft, je kan dit alleen waarderen als je een die-hard Elvis-fan bent, zoals wij.

Het concept van bijna alle Elvis films is; "jongen die beroemd wil worden", "feesten", "meisjes versieren", "in moeilijkheden komen" --- het werd uiteindelijk helemaal uitgemolken, zoals ten tijde van deze film. Erg jammer is dat.

De Old MacDonald scene in deze film is ronduit te triest voor woorden. Het slaat helemaal nergens op, het is het meest SLECHTE nummer dat hij ooit heeft opgenomen, gewoon het absolute dieptepunt in zijn carriere. Maar toch;

ELVIS IS THE KING!!!

AddictedToMovies
Zelfs de Kolonel moet toch hebben gedacht bij het zien/horen van Old Macdonald dat een wijziging van koers in E's carrière niet zo verkeerd was? Wat een k**film. Sorry, ik kan er niks anders van maken. In het begin vond ik 'm nog wel meevallen maar binnen een kwartier was ik 'm helemaal zat.

avatar van Brix
Ik dacht dat ik de slechtste films van Presley al allemaal gezien had, maar dit vehikel bleek nog dieper te kunnen gaan.
Man man, wat een bagger is me dit!

Heel slechte studio opnames, die de kijker moet doen geloven dat het verhaal zich in Europa afspeelt.
De meest onaantrekkellijke film love interest ooit voor Presley: Anette Day, die een super korte filmcarrière had (wat niet verwonderlijk is)

Zwakke en nog zwakkere songs.
Knullig verhaal...

Het enige zienswaardige aan heel de film is de mooie Yvonne Romain, die hier echter helemaal verspild is.
Zelf zei ze ooit "It was a dreadful film", en dat was het zeker.

Presley zelf zal er ook wel niet al te blij mee zijn geweest.