• 8.226.733 stemmen

Laberinto de Pasiones (1982)

Komedie | 100 minuten

Genre: Komedie

Oorsprong: Spanje

Geregisseerd door: Pedro Almodóvar

Met onder meer: Cecilia Roth, Imanol Arias en Helga Liné

Oorspronkelijke taal: Spaans

Over Laberinto de Pasiones

Dr. de la Peña heeft een afkeer van seks. Hierdoor zit de excentrieke psychologe Susana hem behoorlijk op de huid. Zij behandelt zijn nymfomane dochter Sexilia, die als rockzangeres furore maakt. Als Sexilia de Aziatische prins Riza Niro leert kennen, die in ballingschap eindelijk kan toegeven aan zijn homoseksuele neigingen, worden de twee smoorverliefd op elkaar...

imageimageimageimage

avatar van Freud

Freud

Erg charmante en grappige film. De politieke achtergrond is een béétje ver gezocht en past niet helemaal in de film, maar voor de rest is dit een pareltje. Muziek is erg leuk, net als de eeuwige excentrieke Almodovar-personages, en de hele film vliegt voorbij. Vooral de ontknoping met achtervolging en al vond ik leuk om zien. Maar een mens verwacht natuurlijk meer van een film dan dat hij leuk en aangenaam is, een beetje diepgang zou af en toe wel mogen, vandaar 3.5 sterren.

avatar van Keepertje8

Keepertje8

Wat een verschrikkelijk slechte film Om van te huilen... Zelfs te slecht om van Camp te spreken.

avatar van elias229

elias229

is deze ergens te koop met nederlandse ondertitels plz?

avatar van Movsin

Movsin

Van een labyrint gesproken...

Zelden zo'n doolhof van personages gezien in een verhaal zonder enige diepere betekenis en zeer bewust platvloers uitgewerkt.

Van de films die ik van Almodovár zag is dit de oudste en m.i. zeker de slechtste.

Een paar puntjes voor de kleurtjes...