Finn (2013)

Nederland
Familie

geregisseerd door Frans Weisz
met Daan Schuurmans, Mels van der Hoeven en Jan Decleir

Als Finn (9) een mysterieuze man ontmoet die betoverd mooi op een viool speelt, wil hij dat ook graag leren. Maar zijn vader wil liever dat hij gewoon gaat voetballen, net als alle andere jongens, en verbiedt het hem. Finn snapt niet waarom, maar zijn vader wil er niet over praten. Finn besluit stiekem toch les te nemen.

De nieuwste van Frans Weisz, scenario door Janneke van der Pal.

kappeuter (moderator)
Finn is een "magische, spannende en ontroerende kerstfilm voor de hele familie."

Vanaf 11 december in de bioscoop (A-film)

Ben hier erg benieuwd naar.

kappeuter (moderator)
Officiële poster geplaatst.

avatar van predator
Goodfella vond 'm heel slecht. Ben benieuwd waarom.

Ontroerende mooie film! Kinds vanaf 6 jaar!

Wij hebben deze film vandaag gezien en ervan genoten! Mooi!

Is ie nou nooit uitgebracht op DVD? Nergens te vinden.

Heb de film nog niet gezien, en veronderstel dat het een mooie film is, maar dat een jochie van negen zelf muziekles neemt komt mij erg onwaar over.

avatar van boemboem27
prachtige en mooie ontroerende film.
genieten vanaf de eerste minuut.
en niet alleen voor de kids....

Teleurstellende jeugdfilm die maar niet op gang komt en daarbij is het jongetje totaal verkeerd gecast. De films van Frans Weisz kunnen me in het algemeen toch al niet bekoren.

avatar van Phantasm
Prima familiefilm die lekker wegkijkt, verhaal is ook goed.

avatar van BlueJudaskiss
Dat kind deed me aan mezelf denken in de brugklas: het állerbraafste jongetje van de klas uithangen, en het dan nog gek vinden dat men zich aan je gaat irriteren. Leuke poging tot magisch realisme, dat wel. Schuurmans, Verboom, Arean en ook Decleir: leuke mensen in de verkeerde film.