Mr. Peabody & Sherman (2014)

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Rob Minkoff
met de stemmen van Ty Burrell, Max Charles en Stephen Colbert

Mr. Peabody, 's werelds slimste hond heeft een tijdmachine uitgevonden die hij de WABAC noemt. Samen met zijn menselijke geadopteerde zoon Sherman heeft hij op die manier een bevoorrechte plaats om de wereldveranderende gebeurtenissen uit het verleden mee te maken. Maar als Sherman de regels van het tijdreizen verbreekt, moeten de 'twee helden' een race tegen de klok beginnen om de geschiedenis te herstellen, zoals het ooit eens was.

kappeuter (moderator)
Vanaf 26 februari 2014 in de bioscoop (20th Century Fox, via Warner Bros)

avatar van predator
Leuke film voor kids door allerlei verwijzingen naar de geschiedenis, alleen wel erg druk. Zo af en toe is de snelheid gewoon te hoog voor de kleinere kijkers.

avatar van John Lee Hooker
Bij aanvang verwelkomde ik de kleine hond met bril die met zijn geadopteerde zoon (meestal zijn de rollen omgedraaid) gaat tijdreizen. Dit gegeven is best leuk en ze belanden in verschillende historische tijdperken. De boel zit fris en amusant in elkaar (de ondergrondse achtervolging, de minibar waarbij de parasolletjes langzaamaan in de glazen vallen). Helaas werd het naar het einde toe redelijk clichématig en vond ik het wat overdreven hoe alle grootheden bij elkaar werden gezet zonder dat ze echt veel bijdroegen (Einstein, Ghandi, Shakespeare, etc) Daar werd iets teveel gepoogd, wat niet nodig was.

avatar van freek_93
Enorm leuke animatie film met erg sterke woord grappen. Benieuwd hoe die in het engels zijn. Hij draaide hier alleen maar in het Nederlands..
Leuke verwijzingen naar de geschiedenis en hier leuke typetjes van gemaakt. De hoofdpersonen komen op deze manier in grappige situaties terecht.
Voor de film kregen we een korte trailer/film te zien van opzoek naar de aarde, maar die begon terwijl de film zou beginnen. Hoorde dit erbij of gewoon een fout van de bioscoop?
Leuke film voor jonge kinderen, want die in de zaal moesten regelmatig hard lachen, maar ook de ouders konden er van genieten. Voor iedereen een prima film eigenlijk.

avatar van mrklm
De sleet zit erin in deze ongeinspireerde animatiefilm, waarin Dreamworks alles bij elkaar jat. Mr Peabody is gewoon een magere Brian Griffin [Family Guy] met een bril en Sherman is qua karakter een kopie van padvindertje Russell uit Up. De boodschap dat we niet moeten discrimineren op afkomst of uiterlijk, maar op karakter, is er ook ééntje uit den ouden doosch. Het tijdreisplot is er met de haren bijgesleept en roept twijfelachtige herinneringen op aan Bill & Ted's Excellent Adventure. Een zwak verhaal, maar de stemvertolkingen zijn goed en de historische grootheden zorgen toch voor een aantal geslaagde grappen.

avatar van m1701
leuke en grappige film, maar meer ook niet.
Het begin was leuk en je kwam er ook meteen lekker in.
Maar genoeg voor 1 keertje

avatar van barcam
Zeer grappige pretentieloze animatiefilm.

Leuke en zelfs leerzame tekenfilm

avatar van yeyo
mrklm schreef:
De sleet zit erin in deze ongeinspireerde animatiefilm, waarin Dreamworks alles bij elkaar jat. Mr Peabody is gewoon een magere Brian Griffin [Family Guy] met een bril en Sherman is qua karakter een kopie van padvindertje Russell uit Up..

Gebaseerd op de gelijknamige cartoon..

Tsja. Als dit moet doorgaan voor een kinderfilm moet je hem toch vertonen aan een groepje met een gemiddeld IQ van boven de 150.
Kinderen zullen hem ongetwijfeld leuk vinden, maar de personages kunnen plaatsen en de woordspelingen en “historische” grappen begrijpen lijkt mij van een andere orde.
Voor mij persoonlijk gewoon een hele amusante en komische film. Heb vaker kunnen lachen dan bij menige komedie voor volwassenen. Technisch perfect en geloofwaardig. En ach dat gezeur over samenhang, verhaallijn, sentiment. Wat verwacht je als je kijkt naar een film met een pratende hond in de hoofdrol.
Een echte aanrader als je lekker anderhalf uurtje wil ontspannen.

Leuke SF-animatiefilm.
Die echter wel ingewikkeld is, vooral voor het doelpubliek, de kinderen.
Maar de film is des wel geschikt voor volwassenen die een stukje geschiedenis willen meepikken.
De animaties zijn bijzonder mooi en ook de soundtrack is dat, waartussen ik tot mijn grote verrassing 'Beautiful Boy' van John Lennon bespeurde.
Leuke prent dus, maar wel een beetje kennis van geschiedenis is vereist zodat je alle historische figuren kan herkennen.

avatar van AmazingPP
Wat een leuke film is dit! En in prachtig 3D. De zwaarden komen echt je huiskamer binnen! Maar inderdaad, ik ben het met bovenstaande commentaren eens: pittige kost voor kinderen. Ik denk niet dat die alles zullen begrijpen. Vanaf een jaar of 10 moet het te doen zijn, denk ik zo. Wonderbaarlijk mooi geanimeerd en zeer vlot in het vertellen van het verhaal. Ik vond hem erg leuk en heb me er prima mee vermaakt! Gekeken vanaf Blu Ray in 3D. 4 *

erg goed gemaakt, en grappig ook

avatar van Rodger
Leuke vlotte animatie..
Voor de kids en voor de ouderen onder ons

avatar van mjk87
Deze film schijnt een budget van $ 145 miljoen te hebben gehad. Geen idee waar dat aan opging, want ik kon het niet zien. De animatie heeft veel weg van die tussenfilmpjes in de meeste computerspelletjes. Soms is het wel mooi, zeker met kleurgebruik, maar het oogt allemaal wat goedkoop. Stemmenwerk verder is redelijk, het geluid soms sterk, het verhaal nooit spannend want de hond redt zich er toch wel uit en het is an sich wel leuk al die tijden te zien, maar meer dan een gimmick wordt het nooit. Wel een geinige gimmick die de vaart erin houdt, ondanks dat er steeds wat tussenkomt om weer in het heden te geraken, maar er had absoluut meer ingezeten. Een volledige serie bijvoorbeeld. Wel jammer dat de humor vaak echt volledig doodslaat, en dan bedoel ik nog niet eens die woordgrappen. 2,0*

avatar van Pieter Montana
Nee, nee, nee, dit was het niet. Hoe kan je als grote studio in 2014 nog afkomen met gigantische bobbelhoofdjes met reusachtige ogen gebalanceerd op stoklichaampjes? Hoewel ik kinderfilms met verwijzingen naar Shakespeare en de Franse revolutie alleen maar kan aanmoedigen, is deze film toch vooral een luidruchtige boel. Zonder hart, zonder humor, zonder ziel. 1,5*

avatar van firepotatoe
Leuke jeugdanimatie. Maar om hem echt goed te vinden was die voor mij toch wat te kinderachtig.

De mensen die zeggen dan moet je geen tekenfilms kijken ben ik het niet mee eens.
Er zijn genoeg tekenfilms die ik erg leuk vindt en zo een 5 voor zou geven.
Ik kan me wel voorstellen dat pubers deze animatie helemaal geweldig vinden.

avatar van Decec
Een goede animatie/avontuur/komedie/familie/SF film...
Leuk en prima verhaal...
Uitstekend mooi gemaakt animatie....
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Heerlijk genoten...

avatar van ziggy06
De ´tijd ´vloog voorbij bij het zien van dit komisch spektakel. Erg mooie graphics en het verhaal zit leuk in elkaar. Het einde is wat overdreven, maar 3 sterren hier als gemiddelde is te licht beoordeeld naar mijn mening....5 sterren van mij om het gemiddelde wat op te krikken.....3,5 ster verdient ie wel..

avatar van cantforgetyou
Grappige film. Leuk gedaan. Maar verwacht geen super sterk verhaal. De geschiedenis stukjes zijn interessant. Ik kan er niets meer van maken.

avatar van Phantasm
Erg leuke animatiefilm die lekker wegkijkt.