Bluebird (2013)

geregisseerd door Lance Edmands
met Amy Morton, John Slattery en Louisa Krause

In het bevroren woud van het afgelegen houthakkersstadje Maine, leeft een vrouw die het plaatsje op haar grondvesten doet schudden. Haar fouten hebben de lokale gemeenschap verscheurd en de sociale balans dusdanig verstoord dat het allerlei onverwachte en tragische gevolgen heeft.

In en in sombere film die toch wel bleef boeien door het natuurlijke spel van de bewoners en de langzaam op gang komende verhaallijn: in het begin dacht ik ’waar gaat dit over’?
De samenvatting van het verhaal hierboven is niet helemaal juist, maar goed, het komt een beetje in de buurt. Hoewel ik niet zo van droefgeestige films houd geef ik deze toch een voldoende.