Frenemies (2012)

Komedie / Drama

geregisseerd door Daisy von Scherler Mayer
met Nick Robinson, Stefanie Scott en Bella Thorne

De film is ingedeeld in 3 verhalen. Het eerste verhaal gaat over een whizzkid tiener op Waterbury High School genaamd Jake Logan die beste vrienden is met zijn hond, Murray. Een populair meisje genaamd Julianne probeert tussen hen te komen wanneer ze Murray uit de weg wil ruimen. Het tweede verhaal gaat over Avalon Greene en Halley Brandon die een webmagazine creëren genaamd "GeeklyChic". Tijdens schooltijd krijgt Halley een telefoontje van hun favoriete New Yorkse publicerende bedrijf, geleid door Cherie St. Claire. Het laatste verhaal gaat over Savannah O'Neal en Emma Reynolds die wisselen van persoon om te zien hoe hun levens zijn. Savannah is een "tomboy" die van skaten houdt. Ze woont met haar vader en 3 broertjes, zit op Waterbury High School en is verliefd op Jake Logan.

avatar van juliegirlxoxo
3 verhalen in één film?Verschrikkelijk!

avatar van TheLionKingFan
Inderdaad een erg slechte film. Moet dit Disney voorstellen nu? Blegh. Van Pinokkio naar dit. 1.0*

avatar van arno74
De film heeft hetzelfde beroerde niveau van de Disneyseries die ze tegenwoordig maken. Het eerste verhaal lijkt alleen geschikt voor tienermeisjes die graag een modepop willen worden en teveel met barbies hebben gespeeld. En voor hondenliefhebbers.

Het tweede verhaal wordt er niet veel beter op, al komt het moraal over vriendschap wel beter naar voren.

Het laatste verhaal zit net als de rest vol met clichés, maar baseert zich op het al zo vaak geziene verhaal waar tweelingen elkaars plaats innemen, en heeft iets meer humor. Alleen dit laatste verhaal heeft wat weg van een film en niet van een TV-serie zoals de andere twee, en zou ik nog nipt een voldoende kunnen geven.

Daarmee kom ik op 1,5 ster voor het geheel.

deze film zou nog enigzins opwindend kunnen zijn als de hoofdrollen zouden vertolkt worden door nudisten. zou dat niet fijn zijn? ik zou het althans een veel betere film gevonden hebben. maar ach, het geheel was bij tijden nog enigzins grappig te noemen; vooral dan als die hond scheet en likt. ja hoor, inderdaad, dat laatste deel was het beste, maar op hetzelfde moment ook het minst vernieuwend. bah, kotszakjes voorbehouden als je deze prent in het vliegtuig hoeft te zien! tenzij dan dat iedereen naakt zit in het vliegtuig, dan kan het nog enigzins een aangename ervaring genoemd worden.