9/11: Phone Calls from the Towers (2009)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door James Kent
met de stem van Steven Mackintosh, The Biegeleisen Family en Miriam Biegeleisen

In de eerste tien minuten nadat het World Trade Center op 9/11 was geraakt, werden maar liefst drieduizend telefoontjes vanuit de torens gepleegd. Deze documentaire laat enkele van de bewaard gebleven gesprekken horen. Een vrouw die afscheid neemt op de voicemail van haar nog slapende echtgenoot, de man die alleen nog maar even het gebouw in moest om zijn bureau leeg te ruimen voor hij elders aan het werk ging. Het levert, gecombineerd met interviews met degenen met wie de slachtoffers hun laatste telefoongesprek voerden.

avatar van jippie2010
Een interessante benadering van het onderwerp.
Qua inhoud uiterst aangrijpend,
kwalitatief gezien is het gemiddeld. *3,5