Lost in the Stars (1974)

1 stem

Drama / Muziek

geregisseerd door Daniel Mann (I)
met Brock Peters, Melba Moore en Raymond St. Jacques

Het verhaal volgt de dominee Kumalo in zijn tocht naar Johannesburg op zoek naar zijn zoon Absalon, waarvan hij reeds geruime tijd niets meer heeft gehoord. Hij ontdekt dat zijn zoon in een sloppenwijk woont samen met zijn zwangere vriendin en dat Absalom pas onlangs uit de gevangenis werd ontslagen en zich in voorlopige vrijheid bevindt...

Muzikaal drama dat zich afspeelt in Zuid-Afrika en de apartheid aldaar wil onderstrepen.
Bijzonderheid die wel dient vermeld is dat de gezongen teksten onderdeel uitmaken van het verhaal en dat zang en dans zo maar geen intermezzo zijn. Even wennen natuurlijk maar toch verveelt zulks niet, temeer dat het verhaal toch wel boeit, met een ernstig onderwerp als deze, hoe eenvoudig ook gebracht.