• 8.351.956 stemmen

Oorsprong: Verenigde Staten / Duitsland / Israël

Geregisseerd door: Chanoch Ze'evi

Met onder meer: Bettina Göring, Katrin Himmler en Monika Hertwig

Plot Hitler's Children

Alleen de geur van verbrande lijken en de dikke laag as die de tuin bedekte, lieten zich niet uitbannen, vertelt Rainer Hoess bijna zeventig jaar later. Zijn grootvader was de commandant van Auschwitz, zijn vader groeide er op. Rainer heeft eindelijk de moed verzameld om, samen met een Joodse vriend, een bezoek te brengen aan het voormalige concentratiekamp. Behalve Rainer komen ook de nabestaanden van andere kopstukken van het nazi-regime aan het woord. Ze vertellen over hoe het is om met deze historische ballast te moeten leven.

image

avatar van ladybug

ladybug

Lijkt interessant.

Jammer dat het zo laat op de avond staat geprogrammeerd.

Niet echt een onderwerp om de nacht mee in te gaan...

avatar van Flep

Flep

Aardige documentaire waarin een aantal nabestaanden van beruchte nazi's wordt geinterviewd. Wel apart dat ze gewoon de toch wat omstreden achternamen lijken te gebruiken. (Katrin Himmler.. )

avatar van Valii

Valii

ladybug schreef:

Lijkt interessant.

Jammer dat het zo laat op de avond staat geprogrammeerd.

Niet echt een onderwerp om de nacht mee in te gaan...

Inderdaad, daarom neem ik het ook op. Dit soort docu's moet je echt op het geschikte moment kijken.

stinissen (crew films & series)

Vooral een indrukwekkend verhaal van Monika de dochter van Amon Göth die gespeeld werd door Ralph Fiennes in Schindler's List .

avatar van 606

Een zeer mooi in elkaar stekende film vol van info die ik niet kende.

Het is heel mooi om te zien hoe ieder persoon het een plekje probeert te geven wat een vader / opa tijdens de tweede wereld oorlog heeft gedaan.

Aantal momenten was toch wel erg emotioneel om te zien dan heb ik het vooral over de man die een boek heeft geschreven en de man waarvan de opa een rol had in de oorlog.

4 sterren

avatar van -LvB-

-LvB-

Flep schreef:

De landbouwmachine's van Mengele bleven ook gewoon verkopen na de oorlog..

heb ze ook nog wel regelmatig gezien, ook wel vreemd familie zijnde van... zou je denken

vanavond maar s kijken

avatar van ladybug

ladybug

Het staat weer laat op de avond gepland.

Inderdaad maar eens aan een vriend vragen of hij het wilt opnemen.

Ben toch wel benieuwd naar deze docu.

avatar van missl

missl

Alles wat met de oorlog te maken heeft vind ik bijna altijd per definitie al een heftig verhaal. Dit verhaal volgt de nakomelingen van de hoogste rangen (monsters) binnen het nazi regime. Hoe zij worstelen met hun naam en sommigen hebben besloten dat ze zich niet voort willen planten. De scene waarin de kleinzoon naar Auschwitz gaat en daar een groep schoolkinderen ontmoet vond ik prachtig, wat een gevoel in zo’n relatief kleine scene. Ik ben ervan onder de indruk, hoe de legerleiding hun gezin zo dichtbij de muren van het kamp brachten, de verhalen van de nakomelingen, de gruwelheden waarmee zoveel mensen weg kwamen. Prachtig.