Red Line (2013)

Alternatieve titel: Redline

Thriller

geregisseerd door Robert Kirbyson
met Nicole Gale Anderson, John Billingsley en Kunal Sharma

Een metrostel in Los Angeles wordt met een ruk tot stoppen gebracht, de metrotunnel stort gedeeltelijk in en verschillende mensen raken gewond. De overlevenden proberen de oorzaak te achterhalen en ontdekken al gauw dat ze met een nog groter gevaar te maken hebben.

Aangename rampenfilm die doet denken aan de rampenfilms uit de jaren '70 ik heb me kostelijk vermaakt.

avatar van Diederik58
De poster doet het ergste vermoeden nl. B-film. Nu stijgt het daar toch boven uit. Ik vind het een spannende film. Goed tempo. Op een gegeven moment weet je het wel en is de afloop geen bijzonderheid meer. Dat is wel vaker zo bij dit type films. Maar dan blijf je toch kijken. Het was leuker geweest als de plot later kwam. Wisselende kwaliteit van de acteurs. Simpel decor.

Sluit me aan bij mijn voorganger.... 3*

avatar van Defective
0.5* Meer kan ik dit gedrocht niet geven. Deze zal in ieder geval zijn sterren in een rap tempo verliezen. Ik weet niet welke rampenfilms stinnisen gezien heeft, maar dit is er zeker geen. Het ongeval zelf is lachwekkend en kort in beeld gebracht. Vervolgens 1,5uur naar een groep mensen gekeken die de grootste ramp van deze film zijn. Behoed jezelf van een kijkersramp!!!!

avatar van Shinobi
"Why would you lock a first aid kit?"

Echt hoogstaand is het allemaal niet, maar de film kijkt best aardig weg door de korte speelduur en een aantal verrassende wendingen. De cast doet het niet onaardig en de spanning zit er op momenten dan ook goed in. Tevens wordt er gepoogd om de personages nog iets van een achtergrondverhaal mee te geven, alhoewel dat erg aan de vlakte blijft.

Dat het in Red Line om een terroristische aanslag gaat wordt eigenlijk al duidelijk gemaakt als de film begint door wat feitjes daarover te geven, dus de oplettende kijker weet wel wat hem te wachten staat.

Al met al best een aardige film om de avond mee door te komen, mits je de verwachtingen laag houdt. De poster geeft trouwens wel een erg vertekend beeld af, want zo spectaculair is de film niet.

3,0 Sterren.

avatar van wimruys
Een film met bitter weinig inhoud. 90 minuten verloren tijd.

Gewoon niet goed, saaie film

avatar van mcdaktari
Ik vond het maar een heel zwak filmpje. Meer iets voor op rtl 4. Ik vraag me af wat de makers van een dergelijke film eigenlijk verwachten, zouden ze nu echt denken dat het een succes zou kunnen worden? Gewoon te slecht, ik stem 1,5 ster maar misschien is dat nog te hoog.

ik had er eigenlijk wel wat meer van verwacht maar op zich was ie wel goed

Film ging op zich wel absoluut geen hoog vlieger maar wat een k.. eind. Alleen daarom al zonde van de tijd..

Een echte b-film. Lachwekkend slecht acteerwerk. 1 ster voor de Al Quada grap

avatar van Phantasm
Leuke poster, zie je in de film helemaal niets van, film is geen echte topper, had meer in kunnen zitten.

avatar van Spartaan1986
Voorspelbare en matig geacteerde prent met een einde waar je niks mee kan. Luchtig tussendoortje voor als je eens niks te doen hebt.

Haarlem 92 : (Ik had er eigenlijk meer van verwacht)
En dan toch 5 sterren ??????????

Film van 12 in een dozijn, er had veel meer in gezeten.
Is als tussendoortje wel te doen, daarna snel vergeten.

avatar van SpinPSB

idem dito.

avatar van 606
SpinPSB schreef:
idem dito.
Als je zo iets zegt, leg dan op zijn minst uit waarom iets waardeloos is, of zeg dan gewoon niks. Hier hebben mensen niks aan

avatar van weerwolf79
Shinobi schreef:
"Why would you lock a first aid kit?"

3,0 Sterren.

Jij hebt vast een andere Red Line gezien dan ik, want spanning zat er niet in behalve in de batterij waar de lampen op branden.
Alles maar dan ook alles is matig, de film, het verhaal, de acteer prestaties en het is wel heel erg voorspelbaar. Het idee van de film is nog wel goed maar de uitwerking niet.

Haarlem92 schreef:
ik had er eigenlijk wel wat meer van verwacht maar op zich was ie wel goed

huh

Niemanddalletje.
Van de ramp zelf zie je practisch niets. Geen budget voor waarschijnlijk.
Vlak verhaaltje, oppervlakkige en nietszeggende personages en een totaal niet boeiend verloop van de film.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Overduidelijke ongewisse.

Vrij standaard thriller die zich in eerste instantie presenteert als de zoveelste rampenfilm, maar vervolgens ontaardt in een matige whodunit. Dat heeft niet zozeer te maken met het overduidelijke gebrek aan budget, maar wel met het feit dat je als kijker slechts zeer kort in het ongewisse wordt gelaten en de ontwikkelingen slap zijn. Dat de film er zeer goedkoop uitziet helpt ook niet echt mee.

Doorsnee.

avatar van Gang_Star
Matige thriller. Het verhaal doet denken aan een rampenfilm, maar al gauw wordt duidelijk dat dit niets meer dan een eenvoudige thriller is. Qua locatie is het matig, bijna de gehele speelduur ben je maar op één locatie. Ook wil het er gaandeweg niet beter op worden, de film komt eigenlijk maar nergens echt op gang en wordt ook nergens spannend.

avatar van xxERWINxx
Vandaag bekeken, ik had een soort Daylight verwacht waar ook een tunnel instort en ze daarbij de uitgang moeten vinden, maar deze film gaat meer richting een aanslag op een metro.
Je ziet helemaal niet wat de oorzaak is van het ongeval in deze film, dat terzijde komt de film redelijk op gang en word het ook spannend wie de dader is, maar eenmaal aan het eind is de film plots afgelopen! Wat een waardeloos einde, we weten nu nog niet wat er met de mensen gebeurd is.
Had een goede film kunnen zijn.