Deep Dark Canyon (2012)

Actie / Thriller

geregisseerd door Abe Levy en Silver Tree
met Ted Levine, Spencer Treat Clark en Nick Eversman

Bloom Towne is de sheriff van een klein stadje, dat beheerst wordt door de invloedrijke burgemeester Cavanaugh en zijn familie. Wanneer Townes zonen Nat en Skylar tijdens een hertenjacht per ongeluk burgemeester Dick Cavanaugh dood schieten, trekt de familie van de burgemeester voorbarige conclusies. Skylar wordt opgesloten in de gevangenis, maar met de hulp van Nate lukt het hem te ontsnappen. Er begint een klopjacht op de beide broers, die inmiddels op de vlucht zijn geslagen. Sheriff Blooms keuze tussen zijn kinderen beschermen en het handhaven van de wet, brengt oude familiegeheimen aan het licht. Het verleden dreigt alles te vernietigen wat hij lief heeft.

avatar van hendriks
best aardig
maar open einde dat vind ik wel wat minder

avatar van Movie-Addicted
hendriks schreef:

maar open einde dat vind ik wel wat minder

Jammer dat je bij je opmerking geen "spoiler tag" hebt gebruikt. Ik wou hem zojuist gaan zien

avatar van mcdaktari
Dus nou is voor jou de pret eraf Movie-Addicted??

avatar van snarfje5508
Een verrassend goed film met een onbekende maar prima acterende cast. Geen traditionele happy-end productie. Zeker de moeite waard te bekijken.

avatar van Movie-Addicted
mcdaktari schreef:
Dus nou is voor jou de pret eraf Movie-Addicted??

Eigenlijk wel. Ben namelijk niet zo van open einden. Ik wou mij liever laten verassen en als het een open einde zou hebben, had ik het jammer gevonden. Ligt er ook een beetje aan op wat voor manier het dan gebracht zou worden natuurlijk, maar evengoed. Voor mij liever geen.

avatar van Piratje
Het verhaal leent zich tot een prachtig thema. Maar wordt onvoldoende uitgewerkt.

Spijtig dat de achtervolgingen in de bossen en het oponthoud in de stal zo lang duurde. Dus langdradigheid stoorde regelmatig.
Blijkbaar speelt het verhaal zich af op enkele vierkante kilometer. Die ontwortelde boom kwam bijvoorbeeld tweemaal in beeld.

De natuur en de bruggen zijn prachtig weergegeven.
Alleen het verhaal werd wat te familiaal uitgespeeld en voortdurend zat de een op de ander zijn hielen terwijl de bossen toch zo onmetelijk groot zijn. Hierdoor werd de mogelijke spanning afgezwakt.

De helicopter had men gewoon kunnen besparen.

De cast vertolkte in zijn geheel ondermaats en het slot was zonder einde. In psychologische films kan dat nog, maar zeker niet in deze avonturenfilm waar het meedenken op de tweede plaats staat.
Maar toch aanbevolen. Al was het maar voor een stuk verhaal en mooie zichten.

Ondanks het mooie thema slechts 2.0

domkey
Vooral een lange zit.

avatar van Defective
De meest stupide achtervolgingsfilm die ik ooit gezien. Wat een dorpsidioten, heb me aan iedereen lopen ergeren. Open einde of niet, het vervolg hoef ik niet te zien. 1* voor de natuur opnames.

eapoe
begint aardig goed ... dan van goed tot aardig ... en een einde van ongeveer 1.5 (en dat is ook mijn waardering). Ik vind het een trieste film. Een lange zit voor een open eind.
Deep dark sh*t zou ik zeggen. Acteer prestaties vind ik beneden niveau. Het enige positieve aan de film is weggelegd voor de dieren in de bossen... zij kunnen vrij leven omdat niemand, maar dan ook niemand kan omgaan met een geweer. Een trieste achtervolging. En dan nog die helikopter. Dat leek wel zo'n zelfbouw-eenpersoons ding. Maar wat die nu voor inbreng had in deze film is mij een raadsel. Okay, een mening is een mening... opinions are like aseholes, everybody has one ...

Aardige thriller die de aandacht goed weet vast te houden , het belachelijke einde verpest bijna de hele film.

avatar van Diederik58
Ongeloofwaardig. De eerdere fantastische schutters mikken er nu voortdurend naast.
Het is niet meer dan b=draven door een bos en wat schieten op elkaar.
De acteurs doen hun best om er nog wat van te maken. Het stelletje dat de inteeltbevolking speelt, maakt er een soort Hilbilly-film van.
Een echt einde had er nog iets van kunnen maken.

avatar van schram101
Movie-Addicted schreef:

Vervolgens doe je het zelf ook niet in je quote van zijn spoiler..?

En als je het nou even had gemeld bij de mods..

avatar van Dying Rose
Het verhaal was niet het element dat de film heeft opgebouwd. Dat hadden, in dit geval, de acteurs toch moeten doen. Want een drama rond de klopjacht op twee tieners, dat niet goed is uitgewerkt, betekent al een doodsteek voor de film. Maar op vlak van acteurs wordt dat dus op je kin kloppen. Ze waren namelijk maar net geloofwaardig om je te kunnen overtuigen. Een band krijgen met hen is dus ook niet de makkelijkste opdracht en je aandacht er anderhalf uur bijhouden, al evenmin. Doch stoorde de acteurs of de film me niet. Je gaat makkelijk op in de verhaallijnen en laat alles hun gangetje gaan.

Tuurlijk zijn de regie en het camerawerk niet geweldig. En natuurlijk was het geheel niet spannend en geloofwaardig, maar of het me enigszins kon boeien. Ja. Wel een beetje. Het zijn Clark en Eversman zeker vergeven voor hun beroerde acteerprestaties. Ze waren zeker niet de enigen die het minder goed deden. Ook Levine speelde schijnbaar met weinig overtuiging.

Maar ondanks het gebrek aan originaliteit en de voorspelbaarheid van het verhaal (het einde laat je ook totaal niet achter met een wow-gevoel), heeft Deep Dark Canyon me goed vermaakt. Nog net 2.5*.