Iced (1988)

Alternatieve titel: Blizzard of Blood

Horror

geregisseerd door Jeff Kwitny
met Debra De Liso, Doug Stevenson en Ron Kologie

Een paar jaar geleden maakte een man tijdens het skiën een dodelijke val van een helling. Nu wordt het vriendengroepje dat destijds aanwezig was bij de val door een onbekende uitgenodigd naar een afgelegen skigebied. Wanneer ze aankomen, hebben ze echter al snel door dat er iets vreemds aan de hand is.

avatar van Richard_Voorhees
Dan Milner leverde nog een best aardige soundtrack af voor deze verder weinig interessante slasher. Vanaf het begin weet men dat de groep jongeren met een list naar het skigebied gelokt werd om hen één voor één 'koud te maken' (kon het even niet laten).
Helaas zit er tussen de eerste en de tweede moord een erg lang gat waarin we de personages wellicht wat beter leren kennen, maar door de belabberde acteerprestaties had men dit beter achterwege kunnen laten.
Qua gore heeft de film weinig te bieden, want op wat rood gekleurde sneeuw en doorboringen na is er maar weinig te zien. Verder ligt het er vanaf halverwege de film ook vrij dik erboven op wie de moordenaar is, waardoor de slotfase met de conclusie weinig impact heeft.
Met name door de sterke soundtrack nog wel een redelijke zit voor de liefhebbers van het subgenre, maar verder kan men dit met gerust hart laten voor wat het is.

avatar van perceived
Degelijk slashertje!

Ben enigszins verbaasd dat deze film, ook op IMDB, zo laag scoort. Plot ontwikkelt zich niet bijster snel, oké, maar heeft me geen moment verveeld. Neemt wat meer tijd voor introductie van de op zich weinig interessante personages, maar de (zwarte) humor en lekkere soundtrack compenseerden dat prima.

Beetje een pré-Fritt Vilt (2006) dit. 6.5/10*