Penthouse North (2013)

Thriller

geregisseerd door Joseph Ruben
met Michelle Monaghan, Michael Keaton en Barry Sloane

Achtervolgd door een tragische gebeurtenis uit haar verleden, ontsnapt de fotojournalist Sara Frost aan de wereld in een chique penthouse in New York. Maar de wereld komt haar achterna in de vorm van de wraakzuchtige, sadistische crimineel Hollander die op zoek is naar een fortuin aan gestolen diamanten die verborgen liggen in het appartement. Gevangen en buitengesloten van de wereld moet Sara de kracht vinden om een eindeloze nacht van fysieke en psychische marteling te overleven.

Vanaf augustus in de bioscoop (A-film)

avatar van schram101
Ziet er niet eens onaardig uit. Trailer laat (zoals de meeste trailers) wat veel zien dus ik heb hem niet afgekeken maar dit houden we in de gaten.

avatar van Naomi Watts
Ah, Ruben gaat weer een film maken. Zoals geldt voor heel zijn oeuvre; niet best.

Standaard thriller die best te pruimen was het is allemaal een beetje ongeloofwaardig maar dat heb je met dit soort films en mag de pret niet drukken 2.5* plus een halve voor de poes maakt 3*

Meneer Bungel
Naomi Watts schreef:
Dit lijkt me niet echt wat, maar hij heeft genoeg meer-dan-leuks gemaakt.

avatar van Naomi Watts
Dat zal dan zeker zijn jaren 70/80 werk zijn? Heb dan vooral zijn werk gezien na die periode.

Meneer Bungel
Dan kan je dus niet spreken van heel zijn oeuvre...

Dat is waar

avatar van tattoobob
WTF die poster.

avatar van Piratje
Uiterst doorzichtige thriller, waarin heel wat doorzichtige tegenstrijdigheden zitten en spanning mist.

Ook de vertolking laat erg te wensen over.

Er is heel weinig over te vertellen omdat het oppervlakkig verhaal inhoudloos en voorspelbaar is en buiten wat kunstmatige spanningen een oorlogsverleden bovenhaalt en koppelt aan onbekende relaties die tijdens een wandeling ineens de echtgenoot doden. Een erg onnatuurlijk gebeuren om toch maar aandacht te krijgen.

Geld en diamanten worden er gewoon bijgesleurd om toch maar wat items te kunnen behandelen, als argumenten, terwijl de vermoorde echtgenoot blijkbaar veel meer wist en de blinde fotografe evenmin zuiver speelt.

Zelfs het plot komt erg belachelijk over.

Helemaal ondermaats, tijdverlies en zeker geen aanrader voor wie van een echte thriller houdt.

Als score is het minste nog teveel. 0,5*

door de trailer heb ik de film al gezien
hahaha

Deed me beetje denken aan Wait Until Dark met Audry Hepburn.

avatar van TomPSV
Ik vond het best een aardige thriller eigenlijk. Natuurlijk zijn de meeste zaken voorspelbaar en weet je ook ongeveer wel hoe het gaat aflopen, maar toch kon ik mijn aandacht er goed bijhouden. Het bleef op de een of andere manier de hele tijd boeiend en bij vlagen ook een beetje spannend. Er werd ook prima geacteerd. Zo vond ik Michelle Monaghan zelfs zeer overtuigend, zeker voor de rol die ze moet neerzetten. Knap gedaan. Verder is het een redelijke vlotte film met een fijne speelduur. Al blijft het wel allemaal netjes binnen de lijnen. Echt verrast word je dan ook nergens. Daarom is het ook zeker geen topper, maar wel een vermakelijke film die ook net de voldoende aantikt.

avatar van cor1946
Best een goede thriller, met plezier naar gekeken. Was een tijd geleden dat ik Keaton heeft zien spelen en niet verkeerd.

avatar van schumacher
Best een aardige film, leuk om eens gezien te hebben, zeker geene topper.
Oke.

tattoobob schreef:
WTF die poster.

'Tagline goes here?' .

avatar van Filmfan74
Vermakelijk, maar niet meer dan dat. De personages zijn allemaal zo plat als een dubbeltje en aan het einde blijven er een paar onbeantwoorde vragen over die gemakkelijk beantwoord hadden kunnen worden als er iets meer achtergrond in had gezeten. Spannend wordt het ook nergens.

avatar van Left4Dead
Mijn favoriete gerne, plot klinkt goed en Michael Keaton (tevens producer) als bad guy. Dat moet helemaal goed gaan naar mijn idee. Film geregisseerd door Ruben die als zijn laatste film The Forgotten maakte die ik interessant vond maar helaas hier en op IMDB geen hoge score krijgt.

Allereerst is het altijd lastig om acteurs en/of actrices op het doek te zien die moeten acteren alsof ze blind zijn. Dat gaat veelal niet goed en onrealistisch, Michelle Monaghan doet het aardig maar ook in deze film zien we de standaard fouten.

Al spoedig doen de belagers hun intrede en daarmee ook de "spanning", onze hoofdrolspeelster wordt in haar eigen appartement gegijzeld. Ze is blind geworden tijdens haar werk als fotografe in een oorlogsgebied. De gijzeling heeft als bedoeling er achter te komen waar haar vriend diamanten heeft verstopt, kennelijk heeft hij een donker achtergrond. Snel wordt het verhaal omgedoopt in een psychologisch spel, men wordt tegen elkaar uitgespeeld en vertrouwen wordt beproefd.

Film is zeker niet bijzonder te noemen, eerder standaard. Het acteerwerk is prima, Keaton speelt weer heerlijk als van oudsher. Beeld en geluid staan er goed op (behalve de lens flares, irritant) en het ritme is aangenaam. De Flashbacks zijn niet overtuigend te noemen en hadden beter achterwege gelaten kunnen worden.

Vermaak voor één keer zien, Shadow had op het einde nog even een glansrol.

avatar van Noodless
Duf verhaaltje met weinig spannende momenten. Heel het concept is vrij voorspelbaar.
4/10

avatar van mnrk
Een redelijke thriller van Joseph Ruben...

Het verhaal is in orde maar had volgens mij veel beter uitgewerkt kunnen worden...

Wel was het acteerwerk in deze film in orde, Michelle Monaghan en Michael Keaton spelen hun rol gewoon overtuigend...

Maar een dikke pluim voor de kat....

ondanks standaard verhaaltje en weinig echte verrassingen toch vermakelijke thriller.
Film blijft boeien ook al speelt geheel zich af op zelfde lokatie.
Leuk ook om Michael Keaton weer eens in een film te zien spelen.

avatar van bjerik76
goede redelijk voorspelbare thriller, maar de spanning was wel oke.
Weinig mensen op de been op 31 december in NY, en slecht beveiligd als niemand de 24 uurs portier mist, of de camerabeelden bekijkt.

Begreep dat het totaal 30 diamanten moesten zijn, maar toen ze allemaal in beeld kwamen had ik hem even op pauze gezet, maar dat waren er echt wel meer als 29 die vermist waren hoor.

Vond de diamanten wel op een rare plek verstopt, ik neem aan dat Sara dus nooit datgene gebruikt of die handeling uitvoert als er mensen over de vloer komen.

Toch wel prima vermaakt verder.

avatar van snarfje5508
Goede zaterdagavond thriller. Steekt wat mij betreft positief af ten opzichte van de fabriekspulp die steeds vaker groots wordt aangekondigd. Monaghan vertolkte haar rol prima. Verhaaltje is flinterdun maar daardoor juist wel weer lekker overzichtelijk.

avatar van Rodger
Goede vlotte thriller, niet te veel van verachten, dan valt deze best mee...
2.5

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Tussendoor-thriller.

Een tussendoortje dat amper weet te beklijven of het moet aan Keaton liggen, die nog wel wat indruk weet te maken. Verder vooral een standaard thriller die van voorspelbaarheid aan elkaar hangt en daardoor nogal wat spanning ontbeert.

Doorsnee.

Redelijke film waarin een blinde vrouw in haar appartement wordt belaagd door twee mannen. Een dun verhaaltje vol clichés die gepaard gaan bij een thriller als deze. Hier en daar komt het ook wel ongeloofwaardig over. Desalniettemin kijkt de film gemakkelijk weg vanwege de korte speelduur en een aardige rol van Michael Keaton.

avatar van Decec
Een goede thriller/drama/mysterie film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Barry Sloane (TV Serie: Revenge) en
Michael Keaton ...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Heerlijk genoten...

avatar van Mark van Beers
Een prima thriller die lekker wegkijkt en de spanning blijft tijdens de hele film goed voelbaar.
De film verveelt geen moment ook al is hij redelijk voorspelbaar.

De intro van het personage Sara Frost vind ik persoonlijk wel erg kort en oppervlakkig maar dat hindert verder niet. Het plot is simpel, maar zeker niet slecht uitgewerkt.
Storend is het feit dat het vertolken van de rol van een blinde vrouw door Michelle Monaghan wel heel stuntelig overkomt.
Keaton daarentegen zet een uitstekende acteerprestatie neer.

Geniaal is trouwens de scene aan het einde van de film waarbij de zwarte kat Shade van Sara in beeld komt na het overleven van de val.

Een thriller die zeker de moeite waard is: 3 sterren

cma
Prima thriller voor thuis op de bank!

avatar van Daan258
Flauwe hap.

Vreselijk saaie film die in mijn ogen een veel te hoge waardering krijgt hier.
Het is nergens spannend te noemen en het verhaal is zo standaard en vol clichés als het maar kan zijn.

Ja, heb er verder niet veel over te zeggen dan dat ik me er alleen mee behoorlijk verveeld heb.