The Bride (1985)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Fantasy / Horror

geregisseerd door Franc Roddam
met Sting, Jennifer Beals en Clancy Brown

Nadat dokter Frankenstein een metgezel voor zijn 'monster' Victor heeft gecreëerd, wordt Victor meteen door Frankensteins nieuwe creatie Eva afgewezen. Hij gaat er vandoor om zijn geluk ergens anders te zoeken en schaart zich bij de kleine behulpzame Rinaldo die op weg is om zich bij een circus te voegen. Ondertussen voelt de dokter zich meer en meer aangetrokken tot zijn vrouwelijke creatie en tracht haar op te voeden tot een keurige Victoriaanse vrouw.

avatar van teigertje
Een schitterende sprookjes achtige verfilming, en vertelling, van het beroemde verhaal van dr. Frankenstein en het monster en de bruid.

Met de prachtige Jennifer Beals , de actrice uit een van de beroemdste, dans films ooit, Flashdance.

In een geheel andere rol, als de bruid.

Het monster van Frankenstein in een vriendelijke en goedaardige rol.

De film muziek en de setting is prachtig.

Deze film verdient een veel betere score, zeer onterecht.

Toen was de film een hit, blijft volop genieten van deze heerlijke eighties classic.