All Is Bright (2013)

Komedie / Drama

geregisseerd door Phil Morrison
met Paul Rudd, Paul Giamatti en Sally Hawkins

Rene (Paul Rudd) en Dennis (Paul Giamatti), twee onverantwoordelijke Frans-Canadezen, reizen naar New York met het plan om snel geld te verdienen door kerstbomen te gaan verkopen. De relaxte charmeur Rene krijgt echter een aanvaring met de ex-gevangene Dennis, wiens vrouw hem net heeft verlaten voor Rene.

Een voorspelbare en trage kerstfilm, over mannen die spijt hebben, die vooral melancholiek probeert te zijn, maar soft is, zonder pit (saai) en teveel uitweidt. De cast speelt niet verkeerd, maar omdat het verhaal gewoonweg niet interessant genoeg is, moet de regisseur forceren. Kortom een film die nergens over gaat en die je, zodra je met iets anders bezig gaat, alweer bent vergeten.

Interessante Cast en de trailer beloofde wat. Maar helaas. Verhaal is totaal oninteressant en de komische situaties zijn ook erg dun gezaaid en slecht uitgewerkt

avatar van Petina
Ik ga deze film toch maar ff bekijken. Miischien is het wel een leuke film...

Wild Hogs werd ook de grond in geboord terwijl ik en mij vrouwtje het een geweldige film vonden.
Ja, dat steekt mij nog steeds een beetje...(Dat jullie Wild Hogs niet leuk vonden, bedoel ik)

Affijn, ik hou wel van kerstfilms...

Heerlijke film waar je minuut na minuut het verhaal in wordt gezogen ook uitstekende acteer prestaties van Paul Rudd en Paul Giamatti , echt een lekkere kerstfilm om met z'n allen op de bank te zien.

avatar van Pazmaster
Redelijke film met een ingetogen en soms een beetje traag verhaal met hier en daar wat komische momenten. Ik ben nooit zo'n fan van kerstfilms maar deze is goed te doen omdat dit niet echt een typische kerstfilm is en omdat deze ook totaal niet zoetsappig is. Prima acteerwerk ook. Vooral giamatti doet het weer goed. Fijne acteur om naar te kijken vind ik. 3 sterren.

avatar van opa-ben
goeie film. in het begin dacht ik nog van: wordt het nog wat of hoe zit dat, maar als ze dan eenmaal in New York aan de gang zijn, dan gaat het lekker, beetje drama en een beetje komedie. goed geacteerd ook..

avatar van Perre
Het is geen komedie die je luidop doet lachen, maar het is wel een mooie kerstfilm die, zoals al Pazmaster al zei, de vervelende clichés vermeid en toch een licht hartverwarmend verhaal brengt.

Tegenvallende film over een, net uit de gevangenis ontslagen, dief die kerstbomen gaat verkopen. Een tragie-komedie waarin maar bitter weinig te lachen valt en die ook nogal deprimerend van toon is. Het verhaal is nogal eentonig en langdradig en zelfs de goeie casting van Paul Giamatti en Paul Rudd tegenover elkaar weet dit niet te redden.

avatar van brabusRUS
Best leuk en zeker niet saai wat sommige mensen hier vinden. Een vrij rustige film die toch wel gezelligheid met zich mee brengt door onder andere de setting en het kleurengebruik. Paul Giamatti zet een prachtige rol neer als een vader die net uit de bak komt. Een van zijn betere. Enige wat ik minder vond waren een aantal irritaties en momenten die ik niet logisch vindt: bijv. waarom de moeder verteld dat de vader dood is, waarom ze zo makkelijk werden beroofd werden, terwijl Rene 'm makkelijk kon slaan met de kist en waarom ze de kluis niet leeg roofden, maar wel de piano. Ondanks dit vond ik het een aangename film. Vooral met kerst.

avatar van missl
Voorspelbaar, traag en geen interessant verhaal.