Les Profs (2013)

Frankrijk

geregisseerd door Pierre-François Martin-Laval
met Christian Clavier, Pierre-François Martin-Laval en Isabelle Nanty

Met een percentage van slechts 12% geslaagden voor het BAC (Het baccalaureaat - BAC- is het diploma waarmee het secundair onderwijs wordt afgesloten), is het lyceum Jules Ferry het slechtste lyceum van Frankrijk. Ze hebben reeds alle mogelijke conventionele methodes uitgeprobeerd. De Inspecteur van de Academie is wanhopig en volgt de raadgevingen van zijn assistent. Deze laatste stelt voor om een groep professoren aan te nemen die volgens een nieuwe formule werkt: de slechtste studenten krijgen de slechtste professoren, om op die manier het kwaad met het kwaad te bestrijden. Het is zijn laatste kans om de instelling te redden, op voorwaarde dat de drempel van de 50% geslaagden voor het BAC wordt gehaald.

avatar van bresje
Tsja, het is een verfilming van een bekende serie stripboeken en daar moet je wel echt rekening mee houden. Op zich leuk gedaan, maar ik vind het allemaal, zoals te verwachten viel, compleet 'over the top'.