King Cobra (1999)

Horror / Thriller

geregisseerd door David Hillenbrand en Scott Hillenbrand
met Pat Morita, Scott Hillenbrand en Casey Fallo

Tijdens een onderzoek naar mutatie van dieren, explodeert een laboratorium en ontsnapt het proefdier, half-cobra, half-ratelslang. Niet alleen is het dier buitengewoon groot, ook is het extra agressief gemaakt door de experimenten. In de nabijgelegen stad Fillmore worden niet veel later al de eerste sterfgevallen ten gevolge van slangenbeten gevonden.

avatar van Sjan
Ik zal niet stemmen omdat ik alleen het eerste halfuur heb gezien, maar ik had bijna één ster gegeven voor het eerste half uur. In dit half uur zitten namelijk alle clichees en het meest stompzinnige acteerwerk dat je je maar voor kunt stellen. En dan die Jaws-muziek als dat kreng in de buurt komt...Ben blij dat ik daarna Left Luggage heb gekeken.

avatar van ThaMovieVoter
Dit is toch wel een 0,5 waard.
Vrij goede film voor de categorie 0 tot 1 ster.

Deze komt vanavond op tv!

avatar van De GeuS
Hmm, volgens mij geschrapt voor een altijd spanende "Angel" aflevering....

Nou nou heren... De cobra is ontzettend nep en alle cliché's voor een beesten-film kom je tegen, maar deze is een B+ film voor mij... Al veel slechter gezien (bv Frankenfish of Snakehead terror).

Het acteertalent is ook niet zo bijster slecht...

een 2.5* voor de film + 1* voor 'Mr. Myjagi'

avatar van PascaL
Die slang was gewoon een grote riool buis met kop erop....hahahahahaahahah nee kijk dan nog maar een keer anaconda

2/5 (mr myagi)

was gisteren op tv.

ik vond het wel nog een redelijke film.
Veel beter dan new alcatraz of boa vs python.

oja en het is ook goed dat het geen computergedrocht is.

avatar van bioscoopzaal
Inderdaad een prachtige, heerlijk knullige en onvoorstelbaar lompe b-film, maar natuurlijk wel ontzettend vermakelijk. Ik heb me tijdens de laatste drie kwartier in elk geval meermaals gniffelend in de handen gewreven van plezier.

Hoe vaak zie je immers dat Mr. Miyagi in zijn nek wordt gebeten door een grote rubberen slang? Of twee 'wetenschappers' die de gemuteerde cobra proberen te vangen in een gigantische wc-rol en het beest naderhand 'vermoorden' met slaapgas? Dit soort intelligentie kom je alleen in de onderste rekken van de videotheek tegen. Afijn, alweer hilarische b-film fun.

En 1 welverdiende ster.

Caligula
Zo'n typische film voor mensen voor een fetish voor slangen.

2,0. boooring die 2,0 ja sorry beetje te hoog maar ja ik had me beetje rotgelachen

Lachte me rot met deze zogezegde thriller . 1*ster

Reticulated
slechte film, en dat is nog zacht uitgedrukt.

avatar van Rubenkl
hahaha gemuteerde dieren, laboratorium ,uitbreken... dan houd het toch al behoorlijk op he! geweldig slappe film met humoristische special effects, erg lachwekkend maar daar duurt het wel te lang voor!

avatar van Lui
Lui (crew)
King Cobra kun je vergelijken met films als Boa v.s Python en Komodo. Overduidelijk gemaakt met weinig budget.Toch ben ik een liefhebber van dit soort films. Niet omdat ze zo goed zijn, maar omdat ik ze vermakelijk vind.
De gigantische cobra is van plastic en ziet er best grappig uit. Vooral die tong!
In ieder geval een stuk beter en leuker dan de goedkope sciencefiction tv-films die de laatste tijd aan de lopende band door geproduceerd worden.