War of the Worlds: Goliath (2012)

Maleisië / Japan / Verenigde Staten
Animatie / Actie

geregisseerd door Joe Pearson
met de stemmen van Beau Billingslea, Jim Byrnes en Tony Eusoff

1914. Het is 15 jaar geleden dat een buitenaards leger de Aarde binnenviel. De mensheid heeft de vernielde wereld weer opgebouwd met behulp van de in beslag genomen buitenaardse technologie. De mensen zijn nog steeds bang dat het leger van Mars weer terugkeert en richten daarom een internationale reactiegroep op genaamd ARES. Dit kleine leger is de eerste linie van bescherming. Het buitenaardse leger keert terug en ARES vecht samen met hun robot Goliath en een leger van op stoom aangedreven machines, vliegtuigen en zeppelins tegen het gigantische leger van Mars.

avatar van Dopke
Ik kreeg hierbij een beetje hetzelfde gevoel als bij Iron Sky; op papier klinkt het als iets dat helemaal in mijn straatje zou moeten liggen, maar tijdens het kijken bleef ik er vrij onverschillig onder. Het is wat saaiig, de steampunk elementen zijn vrij minimaal en het plot heeft erg weinig om handen om te blijven boeien. Dit was nog wel te overzien geweest als er veel aandacht was geweest voor toffe design van achtergronden, locaties, wapens etc, maar er was niets waarbij ik even wakker werd geschud. Matig.