Strange Magic (2015)

Animatie / Fantasy

geregisseerd door Gary Rydstrom
met de stemmen van Evan Rachel Wood, Alan Cumming en Maya Rudolph

Het land is opgedeeld in een koninkrijk waar de goede wezens, zoals elven en feeën, leven. De slechte goblins huizen in het donkere bos. Op de grens van deze twee werelden groeit een kruid dat gebruikt kan worden in een liefdesdrankje. Deze drank zorgt voor een hoop misverstanden en veroorzaakt een strijd tussen goed en kwaad.

Vanaf 19 april 2015 in de bioscoop (Walt Disney)
EDIT: release is helaas komen te vervallen

avatar van HALVE TAMME.
Mooie / leuke / grappige trailer.

avatar van Thorongil
Doet nogal veel denken aan het recente Epic.

avatar van bjerik76
Dit leek wel een musical .

Wat werd er een hoop in gezongen wat de film minder leuk maakte.
Een film meer voor de kleintjes. ( en vooral gericht op meisjes)
De animatie was wel heel mooi gedaan, maar vanwege het vele gezang ben ik afgehaakt en maakt mn beoordeling lager.
Sterren zijn dus vooral voor de animatie en de liefde die daarin gestopt is.

avatar van weberanja
De animatie was mooi om te zien, maar het gezang begon mij te irriteren.

Niet uitgekeken, meer een musical

avatar van pmeester
Vol goede hoop en verwachting aan begonnen.Want ja...George Lucas? Wat kan er mis gaan? Nou VEEL dus. De animatie verdient een dikke 10 zonder meer maar verder? Het was Arthur and the Minimoys all over again maar dan in een tenenkrommende versie van het al oude good vrs. evil doorspekt met irritant onnodig gejengel waar je na 15 minuten al rode jeukende uitslag van krijgt. Kortom....ik ben na een kwartier zuchtend afgehaakt....

avatar van mrsubzero
Dan nu een recensie die niet gebaseerd is op het "te oud zijn" van deze film.
De kinderen vonden het schitterend, en vooral de liedjes die het enigszins op een klassieke disney-film laten lijken vonden ze helemaal het einde. Ikzelf vond het ook een leuke ouderwetse good vs evil film met hele mooie animaties.
De liedjes zelf irriteerden me niet, omdat ik de film niet zie als een film voor volwassenen maar voor kinderen. en zo beoordeel ik deze film dan ook. De personages zijn goed uitgewerkt en het verhaal komt ook goed tot zijn recht. De personages lijken op de personages van epic maar gelukkig lijkt het verder totaal niet hierop.

avatar van PROPAYNE
Wat een geweldige film is dit. De liedjes blijven steken in je hoofd. M'n kinderen hebben hem nu 30x gezien, en ik heb de soundtrack gedownload die ik vrolijk mee zing, stiekem zing ik de liedjes de gehele dag door (vooral 'come on Marianne'), omdat ze niet uit mijn hoofd weg willen! De Humor is leuk, de animatie verbluffend mooi en het verhaal mag er ook wezen!! Ik heb de nederlandse film niet gezien, maar ik denk dat deze alleen tot zijn recht komt in het engels. Ik had gedacht dat deze film Frozen zou verslaan, ik snap de slechte reacties hier dan ook echt niet. Hier in huis zijn we met 4 mensen fan, dus een 5 x 4= 20!!!!!!!!!!!!! Bedankt George Lucas!!!!!!!!!
Een aanrader voor jong en oud, vooral omdat de liedjes covers zijn, van Elvis Presley tot the Doors, geweldig gedaan!!!!!!!!! PS: Even voor het beeld: Ik ben een man van 35 en normaal gesproken een Horrorfan, dus dit zegt wel iets dacht ik zo. Ik hoop dat de sterren voor deze film straks omhoog zullen schieten, zodra iedereen hem gezien heeft!!!

avatar van firepotatoe
Graphics zijn prachtig, maar het verhaal is ontzettend standaard.
Zoals ook eerder vermeld, er wordt enorm veel in gezongen. Vind ik prima maar de liedjes die er bij zijn gekozen vind ik niet bepaald sterk. Als je een goede musical film wil zien vind ik 'into the woods' een stuk beter 1 hoe het gezongen wordt maar 2 ook welke liederen op wat voor moment.
Toch bleef de animatie me wel boeien tot het eind.

*2,5

keimpeS
Zo wat een lage cijfers hier, voor toch een mooi visueel en muzikale animatie-film. Toen ze Strange Magic zongen van elo kreeg ik kippevel... Het is inderdaad wat zoetsappig maar ik vond het erg leuk.

avatar van FilmMuziekFanaat
Het is duidelijk dat er veel werk is besteed aan de animatie. Het is allemaal een genot om naar te kijken en er is veel aandacht besteed aan de details.

Maar dat is dan ook werkelijk het enige positieve wat ik hieruit heb kunnen halen.

Dit verhaal is werkelijk zo inspiratieloos als je maar kunt bedenken. Er valt geen greintje originaliteit in waar te nemen. En over de zoetsappigheid zal ik dan maar zwijgen.
Werkelijk, er zijn zoveel animatiefilms voor dezelfde doelgroep die honderdduizend maal beter zijn dan dit.

Ook in de liedjes valt geen enkele vorm van inspiratie waar te nemen. Het zijn voor het grootste deel (zo niet allemaal) bewerkte versies van bestaande liedjes; sorry, maar dat is gewoon lui, goedkoop maar bovenal vooral zielig. De makers hebben duidelijk veel te veel tijd gestoken in het verkrijgen van deze rechten en veel te weinig in het verhaal.

Het good vs evil verhaal is altijd een cliché maar wordt in diverse films toch nog wel eens goed verteld. Hier is dat alles behalve het geval. Sterker nog, ik heb een good vs evil verhaal zelden zo slecht verteld zien worden als in deze film.

Conclusie: goede animatie, maar er komen daarnaast zoveel minpunten bij kijken dat dit mijn cijfer niet zal beïnvloeden. Daarbij is inhoud altijd belangrijker dan vormgeving.

Een 0,5

avatar van Marvinleeaday
Mooie animaties, te veel musical gehalte.