ad
  • 8.143.389 stemmen

The Adventurer: The Curse of the Midas Box (2014)

Familie / Avontuur | 98 minuten

Genre: Familie / Avontuur

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Spanje / België

Geregisseerd door: Jonathan Newman

Met onder meer: Aneurin Barnard, Michael Sheen en Lena Headey

Over The Adventurer: The Curse of the Midas Box

"The new name for adventure."

De wereld van de zeventienjarige Mariah Mundi stort in wanneer zijn ouders plotseling verdwijnen waardoor hij alleen met zijn broer Felix achterblijft. Wanneer onbekende daders zijn jonge broer ontvoeren heeft hij geen andere keuze dan samen met de vreemde avonturier Kapitein Charity de achtervolging in te zetten. Het spoor leidt hen van het Victoriaanse Londen naar het mysterieuze Prince Regent, een majestueus hotel op een klein eiland in de verste uithoek van het Rijk. In dit luxueuze hotel bevindt zich een wonderlijke door stoomkracht aangedreven wereld, maar er schuilt ook een geheime en duistere onderwereld met talloze schurken en wezens die het op kinderen gemunt hebben en een buitengewone doos die alles in goud kan omzetten.

imageimageimageimage

avatar van weerwolf79

weerwolf79

Niet onaardige film die helaas niet helemaal uit de verf komt, het is allemaal erg mooi gemaakt en past in de tijdsgeest en het acteerwerk is redelijk.

avatar van sdr

sdr

Net gekeken de film viel ons zeer tegen.

Er had zoveel meer in gezeten als de schrikmomenten en de spanning goed in beeld waren gebracht.

Ook de stilte momenten kwamen de film niet ten goede.

Acteurs waren redelijk maar kwamen niet uit de verf door bovenstaande.

Meer dan een anderhalf kan ik er niet voor geven.

Gewoon slecht is dit

avatar van Kream

Kream

helaas heb jij dan door een andere bril gekeken als ik SDR..maar das ieder voor zich..stem dan niet zou ik zeggen..3,5

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Voor een familiefilm kan deze er best mee door. Een redelijk verhaal en redelijk acteerwerk. Maar meer ook niet. 3 sterren

avatar van joey1973

joey1973

Pure kinderfilm, mijn stem daar ook een beetje op aangepast, anders zou de film 2,5* krijgen van me

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

Niet mijn ding, mea culpa... een ster voor de moeite

avatar van Mariovane

Mariovane

Kream schreef:

Ja hoor, omdat hij de film slecht vindt, zou hij niet mogen stemmen??!!

avatar van schumacher

schumacher

Kinderfilm, die zullen dit mss nog redelijk vinden, ik vond er niet veel aan, niet mijn ding ook.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 1908 stemmen

Kream schreef:

Je mag gewoon stemmen, ook al vind iemand de film niet leuk die jij een 3.5* geeft. Niet iedereen heeft de zelfde smaak als jou.

avatar van joolstein

joolstein

Losjes gebaseerd op de fantasieboeken van de Mariah Mundi-trilogie van G.P. Taylor. Het verhaal, dat zich afspeelt in een steampunk-achtig Victoriaanse tijdperk, En een stoomtijdperk is, iets wat het altijd wel prima doet! Helaas is het verhaal tamelijk onbeduidend, het typische Eind van de Wereld-apparaat Qua spanning is het een beetje combinatie van, van alles wat we al kennen van eerdere films maar dan op zijn kiddies! Beetje Jules Verne, beetje historie en actie zoals in Indiana Jones, National Treasure Sherlock Holmes en zelfs Harry Potter Wild, Wild West of MIB (Er is een Bureau of Antiquities) Wat betreft de visuele effecten, ze zijn goed genoeg, maar ook een beetje bekend. Wat je ook kan zeggen van het werk van regisseur Jonathan Newman! Dat was voldoende, maar doordat het niet veel eigens bezat, en daarnaast het script soms hapert ( Er was ook een oppervlakkige subplot waarbij Sacha's alcoholische vader betrokken is.) Tja en dan de hoofdrolspeler, die was alles behalve iemand met veel persoonlijkheid. Het zijn de bijrollen van o.a. Sam Neill, Michael Sheen en Lena Headey die er nog iets van maken! Een draai halverwege de aftiteling suggereert dat er hoop was op een voortzetting van de franchise maar die is vrijwel misplaatst. De film heeft af en toe op een oubollige, ouderwetse manier nog een aantal vermakelijke momenten. Desalniettemin is het plezier dat het serveert nooit helemaal goed genoeg om je tevreden te stellen. Het is dan ook niet gek dar er geen extra avonturen meer zullen komen!

avatar van The Brain

The Brain

Een avonturenfilm voor de kinderbios. Het verhaal is al niet moeilijk en wordt ook nog steeds uitgelegd, beetje te simpel dus. Dan vallen de dialogen op de vreemdste momenten stil alsof de film niet goed gemonteerd is. Dit valt toch echt de regie te verwijten. Jammer want verder is de film best aardig uitgewerkt en ziet er niet onaardig uit.

Het acteerwerk ziet er onder regie van Newman ook erg houterig uit, alsof je naar een schooltoneelstuk zit te kijken.

Hier mis je niets aan....