Sins Expiation (2012)

Verenigde Staten / Italië / Roemenië
Thriller

geregisseerd door Carlo Fusco
met Giovanni Martorana, Danny Glover en Michael Madsen

Ooit was Davide (Giovanni Martorana) lid van de beruchte Siciliaanse Cortello-clan, tot hij zijn familie de rug toekeerde om zich bij de meedogenloze Don Frederico aan te sluiten. Na een ongeval waarbij hij zijn zicht én geheugen verliest, besluit hij om terug te keren naar zijn roots. Op een Italiaanse trein maakt hij kennis met een mysterieuze vrouw en een priester, Father Leonard (Danny Glover), die instinctief aanvoelt dat Davide worstelt met zijn geweten. De priester verbergt echter een gruwelijk geheim en al snel wordt duidelijk dat hun levens een groot aantal raakvlakken hebben. De reis brengt naar boven dat zonden uit het verleden niet zomaar vergeten kunnen worden, laat staan vergeven...

Vanaf 24 april te koop op dvd (Koch media)

Over smaak valt niet te twisten, maar dit gedrocht dingt wat mij betreft mee om uitgeroepen te worden tot de grootste baggerfilm ( met stip ) van 2012.

Ongelofelijk wat ze allemaal doen voor geld.. Een iets betere keuze kan toch ook?

IMDB 2.9.
Stinissen geeft een 1*
Jammer van de cast , zag er interessant uit kwa namen.
Maar dit gaat hem niet worden.
Duidelijke zaak.