Chained Heat II (1993)

Actie / Erotiek

geregisseerd door Lloyd A. Simandl
met Brigitte Nielsen, Paul Koslo en Kimberley Kates

Twee zussen belanden onschuldig in een Tsjechische gevangenis, waar de sadistische directrice Nielsen de scepter zwaait en de bewakers in drugs handelen.

Behoorlijk geweldig pulpwerkje.
Nielsen kan echt niet acteren en moet het simpelweg hebben van haar indrukwekkende lange benen en geimplanteerde borsten.
Verhaaltje van niks.

Het matige tot redelijke eerste deel uit 1983, heb ik begin dit jaar gezien en nu dit tweede deel welke precies 10 jaar later is uitgekomen. Dit waardeloze en ook goedkope deel heb ik eigenlijk alleen bekeken vanwege het meespelen van Brigitte Nielsen en ik hoopte haar een aantal keren bloot te kunnen bewonderen. Daar kwam ik dus bedrogen mee uit, want buiten dat ze in een paar scenes schaars gekleed rondloopt op kruipt is ze niet bloot te bewonderen. Ze speelt in deze film overigens de sadistische lesbische directrice Magda Kassar van een Tsjechische (in Praag) vrouwengevangenis, waar onschuldige vrouwen (ze worden namelijk in de val gelokt) worden gebruikt voor het verwerken en het inpakken van drugs en ook worden ze misbruikt voor het maken van pornofilms en worden ze als hoer ingezet om vermogende oudere mannen te plezieren.

De Amerikaanse Alex Morrison (gespeeld door de best fraaie Kimberley Kates, die ook een aantal keren topless is te bewonderen) raakt ook onschuldig in de gevangenis als tijdens haar treinreis naar Praag, drugs in haar tas worden gestopt als ze in slaap is gedommeld. Bij aankomst in Praag, waar ze opgehaald wordt door haar zus Suzanne Morrison (gespeeld door de fraaie Kari Whitman, die helaas niet bloot is te bewonderen), wordt ze gelijk gearresteerd en afgevoerd en daarna wordt ze door een rechter veroordeelt tot gevangenisstraf. Haar zus Suzanne Morrison belandt niet in de gevangenis zoals hierboven wel staat beschreven (dat klopt dus niet), maar gaat naar de Amerikaanse Ambassade om daar te proberen haar onschuldige zus vrij te krijgen.

Eenmaal in de vrouwengevangenis aan te zijn gekomen, krijgt Alex Morrison al snel te maken met directrice Magda Kassar en haar hulpje Rosa Schmidt (gespeeld door Jana Svandová). De laatste moet niets van haar hebben, omdat ze haar snode plannen in de gevangenis dwarsboomt. In deze film gebeuren eigenlijk de standaard dingen die altijd te zien zijn in films die draaien om een vrouwengevangenis. Zo is er uiteraard regelmatig wat bloot te zien (de eerste keer na circa 20 minuten en uiteraard zit er ook een douche scene in. Tijdens die douche scene is Kimberley Kates dan voor het eerst bloot te bewonderen), vindt er een ontsnapping plaats met hulp van buitenaf en worden vrouwen dodelijk gemarteld. Van dat laatste is overigens niets te zien en je hoort alleen een beetje geschreeuw.

Op het einde (waar zelfs een kleine verassing inzit, omdat namelijk de eerder genoemde rechter ook in het complot zit en hij is ook degene die de martelingen doet in de gevangenis, overigens zit ook de man van de Amerikaanse Ambassade in het complot) vindt natuurlijk een grootschalige uitbraak plaats (mede met hulp van Suzanne Morrison die aankomt rijden met een pantservoertuig), waarbij de gevangen vrouwen in het bezit komen van vuurwapens en daarmee op brute wijzen wraak nemen op de bewakers. Uiteraard wordt er dan ook afgerekend met Rosa Schmidt en Magda Kassar (wordt in de rug geschoten).

Zowel het verhaal als de uitvoering ervan stellen weinig voor en de cast is al helemaal te triest voor woorden. Het is dat er een aantal fraaie vrouwen in meespelen en dat er ook wat bloot is te bewonderen, maar al met al is dit gewoon een waardeloze Actie / Erotiek film die nauwelijks het aankijken waard is. Het is bovendien ook jammer dat Brigitte Nielsen niet bloot is te bewonderen en dat had makkelijk gekund bij o.a. de lesbische scenes tussen haar en Jana Svandová en Kimberley Kates.

avatar van Noodless
Een beetje seks in de gevangenis en natuurlijk een onbenullig verhaal en zo is alles gezegd over deze film.
Brigitte Nielsen loopt vaak wel sexy rond, maar haar zal je hier helaas niet naakt zien.
3/10