São Paulo, Sociedade Anônima (1965)

Brazilië

geregisseerd door Luís Sérgio Person
met Walmor Chagas, Eva Wilma en Darlene Glória

Het verhaal vertelt een economische boom voor Brazilië naar aanleiding van buitenlandse autofabrieken die er zich vestigen in de late jaren '50. Carlos, een jonge middenklasser, geraakt betrokken bij een grote onderneming. Hij accepteert een baan in een fabriek van auto-onderdelen, en wordt al snel manager. Zijn werkgever ontduikt belastingen en heeft verschillende minnaressen. Plots moet hij een gezin onderhouden, hij werkt en verdient goed maar leidt een ongelukkig leven. Hij voelt zich gevangen en ondergaat een existentiële crisis wat onbegrip uitlokt bij zijn vrienden en liefdes. Hoe kan hij vluchten? Dit allemaal speelt zich af in de metropool en grootstad São Paulo.