Get over It (2001)

geregisseerd door Tommy O'Haver
met Kirsten Dunst, Ben Foster en Sisqó

De film vertelt het verhaal van de highschool-leerling Berke Lawrence (Foster) die net gedumpt is door zijn vriendin. In de hoop om haar terug te krijgen verlaat hij zijn basketbalteam (waar Sisqó zijn teammaatje is) om in een toneelstuk te gaan spelen van Shakespeare. Met een gebroken hart leert hij Kelly (Dunst) te kennen, het kleine zusje van zijn beste vriend... die er echter niet meer zo klein uitziet.

avatar van moviemafketel
Ik weet niet wat erger was. Ajax zien verliezen of deze prul. Beide het kijken niet waard. En Sisqo WTF? The Thong thong thong thong die het als een valse nicht nog even afmaakt? Werkelijk vreselijk.

avatar van John Lee Hooker
Ben Foster deed het nog wel leuk. Na het aardige begin werd het helaas een standaard liefdesverhaaltje. Uiteindelijk draait alles om die musical, en je weet wel hoe dit eindigt. Saai. Door een paar frisse rollen en een enkele leuke scene toch nog anderhalve ster maar dit is gewoon een typisch zwak Amerikaans highschool-filmpje.

avatar van TimZor
gewoonweg zwak en ik weet niet of de toneelacteur grappig moest zijn ofzo ? Maar als me iets irriteerde in de film was hij dat wel en lijkt me niet dat je een film maakt met het idee dat het de kijker gigantisch irriteerd.

De 1,5 komt ook vooral dan vanwege Dunst & Kunis die er in mee spelen al konden hun helaas deze film ook niet redden.

OMG wat un troep weer!

avatar van jansma
jij kunt echt humor niet waarderen
DV1984 schreef:
OMG wat un troep weer!

lordmars
ik zit hem nu te kijken en hoewel hij hier en daar wat flauw is, kan ik er soms best wel om lachen. dus krijgt hij van mij toch wel een 3.0

avatar van DiDiejj
3.0. Wel een leuke film als je gewoon eens een avondje niets te doen hebt, en ook nergens zin in hebt. waneer je even weg bent geweest, zit je ook zo weer in de film.
Niet spannend maar goed heb me wel vermaakt.

avatar van ILDIB
Lekkere wegkijker met een zeer goede dunst. Tuurlijk is het een standaard verhaaltje, maar t wordt prima gebracht.

avatar van Timmy757
Prima wegkijker, verveelt geen moment, en ik ben maar weer eens verliefd geworden op Kirsten Dunst. 3,5*.

Matige tienerkomedie waarin een jongen zijn vriendin probeert terug te winnen door in een toneelstuk te spelen waarin zij ook speelt. De film heeft een leuke muzikale opening. Het hele gedoe met het toneelstuk is nogal saai, en de irritante rol van Martin Short als de regisseur helpt daar ook niet bij. Kirsten Dunst is leuk en op haar plek hier. Iets wat niet gezegd kan worden van haar tegenspeler Ben Foster die simpelweg een te serieuze uitdrukking heeft voor deze verder luchtige film.

avatar van markie1978
Lekker Kirsten Dunst, ik zou het wel weten.

Vlotte pretentieloze tienerkomedie met voorspelbaar verhaal, dat van lieverlee leuker wordt. Best aangenaam, gedachteloos tijdverdrijf met een paar aardige liedjes van Kirsten Dunst en een lekkere muzikale afsluiting, die als een soort bonus opgevoerd wordt tijdens de aftiteling.
Debuut van Melissa Sagemiller, die ik wel wat vaker tegen zou willen komen in films.

avatar van smilereview
dit is een film die goed begon maar met de minuut zwakker werd. had er na het begin wel hogere verwachtingen van...

avatar van killer13
dit trok werkelijk nergens op. maar goed dat ik maar 1 euro heb betaald hiervoor, dat is misschien zelfs nog te veel

Dick2008
Heb deze film in de eerste plaats gekeken voor Kirstin Dunst. Die is leuk en ze zingt ook nog. Maar verrassend, Melissa Sagemiller mag er ook wezen.

Eigenlijk vrij slappe tiener/highschoolfilm die zeker in het begin naar beneden wordt gehaald door te veel overdreven grappen, maar wordt halverwege toch veel beter. Dit komt vooral door de toneelscènes die leuk zijn gedaan. Ook de vele muziek en dans zijn vaak aangenaam om te zien. Tenminste niet allemaal van die luidruchtige muziek en aan het eind nog een goede update-versie van (Earth, Wind and Fire's) September.

Martin Short is grappig als maffe dramaleraar, Ben Foster en Colin Hanks spelen ook goed. Ligt ook niet zozeer aan het acteerwerk maar dus eerder aan de vele flauwe grapjes. De film had dus veel beter kunnen zijn, maar de vele kleine leuke momenten, zoals met die met de hond en de ouders van Berke maken weer een hoop goed. Ook het romantische komische in de film kan ik zeker wel waarderen. Tamelijk moeilijk stemmen op deze film weer, omdat het dan weer niet en dan juist weer wel leuk is. Kleine 4.0 dan maar.

avatar van blurp194
Meh.

Wat een verschikkelijke, zielloze verzameling cliches is dit. Net zo afgezaagd als het toneelstukje dat zonodig opgevoerd moet worden. Voorspelbaar van begin tot eind. Met een bijpassend beroerde soundtrack, zorgvuldig op veilig gespeeld en daardoor zo zouteloos als maar kan.

Nog wat ongrappige acteurs - Martin Short, Sisqo - om het even zorgvuldig af te maken. Dan redt Kirsten Dunst met haar Mona Lisa smile het ook niet meer.

Leuke komedie met Kirsten Dunst en Mila Kunnis. Altijd leuk om te zien.

avatar van Richard_Voorhees
Een wel erg standaard Highschool verhaaltje. Er zitten hier en daar wel wat vermakelijke scenes tussen en je krijgt niet iedere dag Dunst en Kunis in bikini te zien (en dat zelfs in dezelfde scene). Verder heeft deze teenage romcom echter weinig te bieden. Al die scenes rondom de musical wisten me niet echt te boeien en het acteerwerk was ook niet overal fantastisch.
Een film die mede door de korte speelduur nog best goed uit te zitten is, maar een goede film kan ik dit niet noemen.

avatar van IH88
“For the first time in my life, I was in love. And I knew it would last forever... Boy was I a dumb ass.”

Redelijk tienerfilmpje. Het verhaal heeft niet veel om het lijf, maar de regie is vlot en er zitten wat getalenteerde acteurs en actrices in. En de humor is best geslaagd, met vooral Martin Short die een aantal leuke momenten heeft. En het samenspel tussen Foster en Dunst zorgt voor een aantal aardige scènes. Het hele theatergebeuren op het laatst is ook hilarisch. Het is zo verschrikkelijk slecht dat het leuk wordt.