Una Pistola en Cada Mano (2012)

Alternatieve titel: A Gun in Each Hand

Spanje
Komedie / Drama

geregisseerd door Cesc Gay
met Ricardo Darín, Luis Tosar en Eduardo Noriega

Acht portretten van mannen van in de 40 en hun respectievelijke identiteitscrises. J. is depressief en typisch voer voor psychoanalyse, E. is alles kwijt en leeft nu met zijn moeder en kat, S. is bezig om na twee jaar zijn ex-vrouw weer voor zich terug te winnen, G. probeert met behulp van drugs te begrijpen waarom zijn vrouw vreemdgaat en de rest van de vrienden doen daar al niet voor onder met hun eigen catastrofes.

Vanaf 22 augustus in de bioscoop (Cinemien)

avatar van ble582
Normaal gesproken loop ik met een zeer wijde boog om films die de midlifecrisis als hoofdthema hebben, maar gezien de sterrencast - la flor y nata van de Spaanstalige cinema - is het onmogelijk om deze links te laten liggen. Inhoudelijk voegt ook Un pistola en cada mano niets toe aan het genre, maar dankzij de slimme, ironische dialogen blijft het gebruikelijke gezever ons gelukkig bespaard. En met acteurs als Ricardo Darin, Luis Tosar en Javier Camara zit je natuurlijk altijd gebeiteld.

avatar van wibro
Deze draaide gisteravond in de sneak in Lux in Nijmegen. Het begon met oninteressant geklets, na een half uur nog steeds inhoudsloos geklets, cinematografisch stelde de film totaal niets voor en tja wat doe je dan; verveeld blijven zitten en telkens op je horloge kijken wanneer die slaapverwekkende film eindelijk afgelopen is of stilletjes de zaal verlaten. Ik heb wijselijk het laatste gedaan.

Over het geheel genomen een aardige film ,maar geen echte aanrader. Dat zou ik zeggen over de film.

niet echt een bioscoopfilm meer een aardige televisiefilm