Zomer (2014)

Alternatieve titel: Summer

Nederland

geregisseerd door Colette Bothof
met Sigrid ten Napel, Jade Olieberg en Martijn Lakemeier

De zestienjarige Anne groeit op in de geïsoleerde Biesbosch, waar uitgestrekte velden en elektriciteitsmasten het landschap bepalen. Samen met haar vriendengroep probeert ze daar tijdens een broeierige zomervakantie de sprong naar volwassenheid te maken. Maar die gezamenlijke ervaring verandert in een conflictsituatie als Anna gevoelens voor de stoere Lena ontwikkelt.

De film wordt geproduceerd door De Productie en gaat naar verwachting voorjaar/zomer 2013 in roulatie.

Nederlandse film ZOMER in wereldpremière op Buster International Film Festival

ZOMER, de nieuwe speelfilm van regisseur Colette Bothof (Zwarte Zwanen, Dwaalgast winnaar Gouden Kalf voor Beste korte film), gaat vandaag in wereldpremière op het Buster International Film Festival for Children and Youth in Kopenhagen. Op zondag 28 september beleeft ZOMER haar Nederlandse première tijdens het Nederlands Film Festival, in aanwezigheid van de acteurs Sigrid ten Napel, Jade Olieberg, Martijn Lakemeier, Lisa Smit, Eva van der Gucht en Guido Pollemans. ZOMER gaat over jonge mensen die verlangen naar onafhankelijkheid maar tegelijkertijd ergens bij willen horen. Singer-songwriter Jacco Gardner leverde een aantal nummers voor de film, waarvan de muziek gecomponeerd is door ‘Gast van het Jaar’ op het Nederlands Film Festival Fons Merkies.

(persbericht)

avatar van niethie
Stond dit project niet eerst met de titel ''Jong!'' op de site?

niethie
Dat klopt ja. De titel is gewijzigd. "Jong!" was de werktitel.

avatar van niethie
Mooi, dacht al dat het van de baan was. Hoop wel dat ten Napel dit keer wat minder op de automatische piloot gaat spelen en weer wat meer laat zien van wat ze in de One Night Stad ''Vast'' toonde in haar mars te hebben, maar dit soort filmpjes hebben meestal de neiging te verrassen dus heb er wel vertrouwen in.

Vanaf 4 juni in de bioscoop (Herrie)

avatar van BlueJudaskiss
Ligt het aan mij of worden dit soort producties tegenwoordig vaker en vaker en aan de lopende band gemaakt in NL? Risicoloos arthousewerk waar geen hond naar komt kijken, maar dat is een vooroordeel.

Zeven filmhuizen zenden film on demand uit | NU.nl

"Zomer is de eerste film waarmee de filmtheaters uitproberen om gelijktijdig 'on demand' een premièrefilm aan te bieden."
"Het 'on demand'-uitzenden is voor alle filmhuizen een test."

Ik zou best aan de proef willen deelnemen, ik zie dat LHC ook meedoet, maar het kan vast niet in combinatie met Cineville

Zou fijn zijn: de toekomst is dan dat je voor €19 per maand onbeperkt het aanbod van filmhuis films 'live' thuis kan kijken. Ook als je in Zeeuws-Vlaanderen of een Waddeneiland woont.

Maar goed eerst de eerste stap denk ik.

avatar van skinny_tie
Mochizuki Rokuro schreef:
Als je je op http://zomerdefilm.nl/ opgeeft, je Cineville-code invoert en een enquête invult krijg je een code om gratis te kijken.

Bedankt- maar helaas...

Alles doorlopen, enquete code en alles, maar meer dan 50% korting aanbod heb ik niet gekregen.
Het woord Cineville ook nergens tegengekomen bij het aanmelden of tijdens de enquete.

Staat nog iets geks in die enquete. Op de mogelijk antwoorden "hoe kijkt u this films" was reguliere aanbod via de kabel niet bij de mogelijkheden... wel dvd/br of abonnement of on demand.

avatar van skinny_tie
Vreemd, als ik naar het aanmeldformulier ga zie ik de vraag om cinevillepasnr. (of kortingscode) gewoon staan. Anyway, ik ga 'm waarschijnlijk toch in 't filmhuis zien, beter dan van een computerscherm.

Met wat heen en weer gemail is het gelukt, goede service.
Nu nog tijd maken om de film te kijken.
edit: gelijk maar gedaan

Goert Giltai maakt de film de moeite waard. Prachtig hoe hij die zomer zonsondergangen en Sigrid ten Napel steeds terloops in zijn beeld vangt (soms tegelijk). Verder heb ik steeds een zwak voor die neo-psychedelische folk van Jacco Gardner zodra ik het hoor, zonder dat het muziek is die in huis zou halen.

Jammer dat de voice-over, die op zich wel past, uit van die allejemig verschrikkelijk onnatuurlijke teksten bestaat. Echt heel irritant, en het gaat maar en gaat maar door. Ook weer van die enorme hoeveelheid "gebeurtenissen" die allemaal voor de nodige dramatische accelaratie moeten zorgen.

Onevenwichtig.

edit: dat on demand beviel prima

avatar van 93.9
Op de site van filmhuisdenhaag ook 'on demand' te zien voor acht euro's

Inmiddels om demand gezien.
Aardige flm, niet echt bijzonder...

Malick
Veel filmliefhebbers tussen de dertig en veertig jaar zitten in een levensfase waarin ze te druk zijn om naar de bioscoop te gaan:
Afgelopen periode is getest met de film Zomer. De film was te zien in acht filmtheaters. Verkadefabriek Den Bosch en LantarenVenster Rotterdam vertoonden de film alleen in de zaal, de overige zes deden mee aan de test (Ketelhuis Amsterdam, Filmhuis Den Haag, Louis Hartlooper Complex Utrecht , LUX Nijmegen, Chassé Breda, De Lieve Vrouw Amersfoort). Zomer werd door 1.400 bezoekers in de bioscoop bezocht en 600 filmkijkers bekeken de film on demand.