The Three Musketeers (1992)

Verenigde Staten / Japan
Animatie / Familie

geregisseerd door Masakazu Higuchi en Chinami Namba
met de stemmen van Cam Clarke en Jeff Bennett

D'Artagnan, een jonge knappe man, wil een van de koninklijke musketiers worden. Onderweg naar Parijs ontmoet hij zijn grootste vijand, Rochefort, die op een missie is voor de gemene Kardinaal Richelieu. Ze hebben namelijk een complot gesmeden tegen de koningin van Frankrijk. D'Artagnan die vernederd wordt door Rochefort is op zoek naar wraak. Op zijn klopjacht ontmoet hij drie van de beste musketiers die Frankrijk ooit gehad heeft: Athos, Porthos and Arathos. De vier, die nu samen vechten tegen de Kardinaal en zijn leger, worden goede vrienden.