• 8.564.344 stemmen

Met onder meer: Emily Hampshire en Claudia Bassols

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Returned

Kate werkt in een ziekenhuis op de quarantaine-afdeling, waar ze mensen helpt die besmet zijn met het virus dat mensen in zombies verandert. Kate's toewijding voor haar werk is groot, maar weinig mensen beseffen dat het werk voor haar ook een persoonlijke kant heeft; Kate's echtgenoot Alex zit namelijk ook in quarantaine. Na diverse aanvallen van een anti-quarantaine groepering, en geruchten dat de medicijnen bijna op zijn, vreest Kate voor Alex zijn veiligheid. Het stel besluit te vluchten.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van davincstyle

davincstyle

Lijkt me een gaaf concept, weer eens wat nieuws

avatar van gatygun

gatygun

Aardige film goede cast, goede kwaliteit.

Acteer werk is goed, het verloop van de film is aardig te noemen. Echter is het einde al vaker gedaan in andere films gedaan waardoor het een beetje achterhaalt is.

Echter aardige weg kijk film, verwacht niet iets geweldigs te zien, maar het is ook zeker niet slecht.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Iets nieuws, ja. Soort van. Tegenwoordig zijn de alternatieven op het outbreak/virus-gegeven (het is eigenlijk al een subgenre an sich) niet meer bij te benen, dus dan moet de uitwerking wel iets fraaier zijn dan The Returned laat zien. Nogal tam en zonder duidelijke richting uitgewerkt. Dat kan dromerig (of meer een soort melancholisch) werken, maar voelt hier eigenlijk enkel en alleen doelloos.

avatar van zyntex

zyntex

Verwacht geen Resident Evil of World War Z bij deze film

avatar van DutchTakeshiro

DutchTakeshiro

The Returned is een film die eigenlijk één grote anti climax is. Saai is het beste woord om deze film te omschrijven. De film is saai omdat er eigenlijk vrij weinig tot niets gebeurt. Vaak verwacht je dat de film toeleeft naar een bizar moment, een horror moment. Dit moment komt gewoon niet en na het zien van de film haal je je schouders op en vraag je jezelf af: wat heb ik eigenlijk gezien?

Dit soort films hoeven van mij echt geen orgie te zijn van vleesetende zombies, maar een film die zegt zombies te bevatten behoort ook zombies te hebben. In the returned zijn ze nauwelijks aanwezig en alles behalve indrukwekkend. De film werkt naar iets toe wat helemaal niet komt, erg jammer.

Over de acteerprestaties kan ik niet veel zeggen omdat ze niet de film hebben kunnen redden. Kris Holden-Ried speelt redelijk maar is naar mijn mening geen interessant acteur. Het kon me ook eigenlijk vrij weinig schelen wat er met hem in de film gebeurde.

Jammer dat the returned zich niet heeft kunnen plaatsen bij de standaard zombie flicks van het moment. Ik denk dat de regisseur heeft geprobeerd om zich te distantiëren van de gemiddelde zombie film, maar door de dialogen te laten regeren krijg je gewoon een saaie film. Een flinke portie gore zou de film goed hebben gedaan. Zombies moeten gewoon mensen opeten, punt.

avatar van Elineloves

Elineloves

Tja, wat kan ik hier nog over zeggen wat niet al gezegd is. Redelijk niemendalletje, nergens echt spectaculair maar boeiend genoeg om verder te kijken. De opbouw is traag en soms moeizaam door de vele dialogen en de weinig spannende gebeurtenissen. Tegen het einde aan komt er pas meer vaart in.

Acteerwerk is redelijk, hoewel de hoofdrolspeelster me telkens herinnerde aan Michelle Rodriguez. Stem leek heel veel op die van haar. De heer in kwestie doet het ook prima, maar helaas worden ze nergens echt interessant of komen ze tot leven.

Voor een zombiefilm komen de zombies weinig aan bod, maar dit stond ook niet centraal in deze film. Had misschien iets meer aan bod mogen komen om de spanning en de dreiging beter voelbaar te maken, maar enfin.

Het einde zag ik enigszins wel aankomen. Zei op een gegeven moment: dit krijgt een The Mist einde. En inderdaad, die richting ging het inderdaad uit.

Best benieuwd naar een eventueel vervolg, als dat er zou komen.

avatar van m1701

m1701

mwah vond em niet heel slecht maar ook niet heel goed.

Ik had meer horror verwacht bij het idee van zombies... maar helaas viel dat wat tegen.

Voor een thriller was het wel aardig, verhaal wel goed, en vooral het eind vond ik erg leuk

Leuk voor een keertje

avatar van vranque

vranque

een tikkeltje teveel sentiment heeft dit redelijke product de das om gedaan.

avatar van joey1973

joey1973

Meer drama dan horror, best oke, maar wat traag.

avatar van Noodless

Noodless

Dit is nu een voorbeeld van een horrorfilm (thriller) die een degelijk verhaal heeft en waarbij het verhaal met zorg ( wel wat lang ) wordt opgebouwd naar de climax. Daarbij een overtuigende cast. Maar toch is dit niet voldoende want de gore is bijna niet aanwezig. Ook geen sprake van spanning of akelige momenten. Jammer, wat het concept is best origineel. Een voorbeeld van een film die laat zien dat er meerdere aspecten in een film zitten dan alleen maar een goed verhaal. Het hangt gewoon af wat de kijker qua genre verkiest en welke aspecten van film men belangrijk vindt. 5/10