Seven Days to Live (2000)

Alternatieve titels: Du Lebst noch 7 Tage | 7 Days to Live | Seven D

Verenigde Staten / Duitsland / Tsjechi√ę
Thriller

geregisseerd door Sebastian Niemann
met Amanda Plummer, Sean Pertwee en Nick Brimble

Na de tragische dood van hun zoon vertrekken Ellen en Martin Shaw naar het platteland om alles achter zich te laten. Vlak nadat ze in het landhuis zijn getrokken, gebeuren er een aantal vreemde zaken. Ellen krijgt telkens vooraankondigingen van haar eigen dood, maar schuift dit af op de zwakheid van haar geest. Martin reageert merkwaardig op haar visioenen en het lijkt erop alsof hij er iets mee te maken heeft.

avatar van Devoo
Geen hoogstaande met een cliché verhaal en nog een voorspelbaarder einde. Verder gewoon degelijke maar niet echt schitterende vertolkingen. Alles is pure middelmaat, en dat levert een bekijkbare film af maar geen aanrader. Al is het niet erg om hem te bekijken.

avatar van snowqueen
Ik vond het een redelijke film. Hahaha dat komt omdat ik eerst alle recensies hier heb gelezen en me had voorbereid op anderhalf uur slapen... Dan is de film op zich wel lekker weg te kijken. Maar echt spannend vond ik hem zeker niet.

Ik vond het juist wel een hele spannende film.. Heb de heletijd op me nagels zitten bijten:p
Ookal was het een beetje nep.. Vond het zeker geslaagd!

*4*

avatar van 606
Aardige film met voldoende spanning.
Goed acteerwerk.

3,5 ster

Ach, bij gebrek aan beter is het een tijdvuller maar beslist geen aanrader.
Spanning is beslist niet aanwezig, zeer voorspelbaar waardoor hij redelijk saai overkomt.
Meer dan 2 sterren kan ik dan ook niet geven.

avatar van geronimo
Was er nou eigenlijk 'n clou of heb ik 'm gemist?

avatar van nightbreed
Na 36 seconden kwam ik tot de conclusie dat ik deze middenmooter ergens tussen de stapels DVD's heb liggen. In mijn herinnering was het een 2,5 of een 3.

dit is ook horror film

avatar van Vascago
Fijn filmpje met een sterke sfeer en goed acteerwerk. De spanning wordt goed opgebouwd. Sterk verhaal ook. Alleen het einde is een stuk minder. Dat is jammer. Maar zeker een makkelijke zit. Heb me prima vermaakt.

avatar van knusse stoel
Ik beperk mij tot een positief advies als je deze film wilt gaan zien.
Op ons heeft de film in zijn geheel een goede indruk gemaakt.

Clapboy
Erg spannende en sfeervolle film. Subtiel maar doeltreffend.