Proshu Slova (1977)

1 stem

Sovjet-Unie

geregisseerd door Gleb Panfilov
met Inna Churikova, Nikolai Gubenko en Ekaterina Volkova

Met grote moed en verdraagzaamheid aanvaardt Uvarova (Inna Churikova) de dood van haar zoon in een schietpartij en probeert ze de stad verder te besturen, waarvan zij de burgemeester is. Haar groot project op dat moment is een brug te laten bouwen die de verbinding vormt naar een gebied waar meerdere woningen zullen opgericht worden. Toch botst ze op enorm lokaal verzet en voelt ze zich gedwongen om haar zaak voor te leggen aan hogere autoriteiten. Terwijl ze verder de leiding neemt over de stad, wordt ze geconfronteerd met herinneringen aan belangrijke gebeurtenissen uit haar leven.