Valentino (2013)

Nederland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Remy van Heugten
met Najib Amhali, Elise Schaap en Derek de Lint

Valentino (39) is een succesvolle Italiaanse Maserati-verkoper en heeft een relatie met Monique, de dochter van zijn baas. Hij staat op het punt promotie te maken en met zijn grote liefde te trouwen. Maar Valentino heeft één probleem; hij is namelijk geen Italiaan! Als zijn vader een hartaanval krijgt, doet hij een emotioneel beroep op zijn zoon. Valentino stemt in, maar al snel dreigt zijn promotie tot directeur hierdoor volledig in het water te vallen. En erger nog; door alle smoezen begint Monique te twijfelen aan zijn liefde. Om de vrouw van zijn dromen te behouden, zal Valentino zijn Italiaanse masker af moeten zetten.

56 BERICHTEN 9 MENINGEN
Probleem van deze "Valentino"is dat de film nergens leuk wordt.Zoutloze taalgrappen moeten zogenaamd grappig zijn als Najib's alter ego Dino clichematig slecht italiaans gaat praten. Jaja, elk italiaans pasta gerecht komt voorbij. Verder is Amhali het enige positive aan deze komedie. Zijn tegenspeelster Elise Schaap is kwa acteer beleving matig. En dat geldt zelfs voor routinier Derek de Lint. Lijkt er helemaal geen zin in te hebben in zijn rol als autozaak eigenaar.Verder heel veel genuezel rondom marrokaanse cultuur en met name de Ramandan. Vervelend filmpje.

avatar van Mythos
Zoals zovelen, maar weeeeer in een ander jasje.
Enorm voorspelbaar dus...

Toch een 3 omdat het nu ook weer niet heel slecht was.
Valt verder weinig over te zeggen.

Ik heb de film aangezet met de verwachting dat ik de film eigenlijk na 5 min al zou uitzetten, na het lezen van meerdere niet al te goeie (en enkele redelijke) recensies over de film.
MAAR de film verraste me echt, het verhaal is miss niet heel diepgaand en word nergens verrassend.
Maar het is gewoon een hele leuke en luchtige film om te zien, Ik heb een aantal keren hardop moeten lachen en heb de rest van de film met een lach gekeken.
Ook het acteerwerk was opzich prima,

Zeker had de film ''beter'' gekunt, er zaten dingen in de film, zoals de ramadan waar zeker meer in gezeten had.
Of ook dat het richting het einde even iets inzakt maar daarna pakt de film zich weer goed en eindigd leuk...

Tja dat zijn enige puntjes van kritiek,

Maar toch, over het algemeen en mijn totale gevoel.
Heb je zin in een lekkere luchtige, relaxte film.. Absoluut KIJKEN!

zeker een verdiende 3*

avatar van Joeysmamma
Wij vonden het wel een aardige film, toch wel een paar keer moeten lachen!
Najib doet het leuk, Yolanthe totaal overbodig!!
Niet geweldig gecast want de combi Najib Amhali met Elise Schaap komt toch redelijk ongeloofwaardig over door het overduidelijke leeftijdsverschil...

Geen topper maar gewoon een filmpje om lekker weg te kijken als tijdverdrijf...

avatar van Piratje
Heerlijk genoten van dit wispelturig verhaal met de nodige glimlachjestussendoor.
Ook de vertolking valt prima mee en als je dan weet dat het een Nederlandse film is dan krijgt ie nog een voetje voor.

Deze romantische komedie is het meebeleven waard. Ook al zit je tussendoor met het Nederlands en buitenlandse talen waar je geen snars van verstaat.

Najib Amhali speelt zijn rol (als gegoten) uitstekend terwijl de toekomstige bruid Elise Schaap het iet of wat minder moet doen. Maar het toch behoorlijk er van af brengt want dit is nu niet de eenvoudigste rol die je voorgeschoteld krijgt. Maar bij momenten speelt zij onzeker.

De Rocco Granatasong fleurt af en toe de sfeer wat op. Heerlijk.

Voor wie ontspanning zoegt of wat wil ontstressen zonder teveel inhoudelijke tamtam kan best een avondje voor deze film uittrekken.

Voor mij een 4,0* waard en aanbevolen genieter.

avatar van Re73
Nee sorry dit is gewoon niet leuk

gelukkig heeft iedereen zijn eige mening , anders zou het ook wel saai worden
maar vind de film prima hoor

Leuke komedie, wél de moeite waard!

avatar van bounze
Leuke komedie, Najib maakt zijn acteerdebuut, en dat doet ie errug goed! Kijkt heerlijk weg omdat de cast perfect is. 4 sterren dus!

avatar van Mythos
bounze schreef:
Leuke komedie, Najib maakt zijn acteerdebuut....

Pardon?

Najib Amhali - Wikipedia - nl.wikipedia.org

avatar van bounze

Ik bedoelde zijn acteerdebuut als hoofdrolspeler.

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Matige film van eigen bodem, die vooral op het gebied van de humor erg faalt. Het zijn telkens dezelfde soort van grappen, waarmee men poogt de kijker het lachen te krijgen. Najib is ook een niet al te sterk acteur en lijkt ook wat te oud voor deze rol. Zijn relatie met Monique is hier ook vrij ongeloofwaardig.

Er zitten een hoop bekende acteurs in, maar niemand weet echt zijn rol met overtuiging in te vullen. De personages zijn veelal oppervlakkig en totaal niet interessant. De enige echt goede scene, zit aan het einde bij de verzoening in de bruidsjurkenwinkel. Verder heb ik nog een paar keer moeten glimlachen, maar verder word ik niet echt warm of koud van deze Valentino.

Matige film waarin een charismatische Marokkaanse auto-verkoper zich voordoet als Italiaan. Een leuke opzet voor een romcom. Voorspelbaar, maar het levert wel een aantal vermakelijke situaties op (vooral als de ramadan zijn intrede doet). Echt grappig wordt het niet en de film had ook zeker niet langer moeten duren.

avatar van mcdaktari

bounze schreef:

Ik bedoelde zijn acteerdebuut als hoofdrolspeler.

Hahahaha zeg nou gewoon eerlijk dat je het niet wist ipv zo'n antwoord.

avatar van Dominootje
Mwoah.. Wel oké, niet echt grappig en niet echt boeiend..

avatar van Timmy757
Leuk wegkijkertje voor tussendoor.

avatar van Noodless
Mwah, viel best wel mee. Natuurlijk boordevol clichés en mierzoete scènes, maar het verhaal wordt met een glimlach vlot gebracht. Luchtig en met een knipoog. De rol van Valentino door Najib Amhali is op zijn lijf geschreven. Ook Elise Schaap maakt van een niet zo interessante rol toch wel iets van. Ze kwam mij altans naturel over. Jammer dat Yolanthe Cabau niet veel tijd kreeg om haar rol wat in te vullen. 6/10

Redelijke film, maar weinig te lachen en toch wel heel voorspelbaar

avatar van 93.9
Slecht uit de verf gekomen Nederlandse komedie.
Gebrek aan alles wat een goede komedie nodig heeft..

Matige remake van de ook al slappe Franse komedie L'Italien (2010). Najib Amhali is als cabaretier beter te pruimen dan als acteur. Op de weinige momenten dat ze in beeld was stal Yolanthe Cabau de show.

avatar van Ted Kerkjes
Er viel zeer weinig te lachen. Het verhaal was enorm voorspelbaar. Ik vond het een duizend-in-een-dozijn-filmpje.

avatar van Rickyman
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Matige film met Najib.
De humor is te flauw, maar de auto's zijn schitterend. Maserati's.

avatar van Glennekeeeee
zeer zwakke romantische komedie die alle cliché's van het genre netjes bewandelt zonder innovatief te zijn en er zelfs in slaagt geen enkel moment grappig te wezen. enkel aan de intro (Soundtrack Rocco Granata) had ik nog een lach op m'n gezicht, voor de rest was die snel weg.

avatar van wimaroca
Amhali is een acteer talent !!!

lezertje
bounze schreef:
Najib Amhali maakte zijn acteerdebuut in de tv-serie 'Barst' als het personage Mourad (1990). Tussen dat debuut en 'Valentino' speelde hij in ongeveer 19 andere producties. Dus om 'Valentino' nu zijn debuut te noemen gaat echt wel even te ver.

lezertje
Nederlandse romkom, geheel gemaakt naar Amerikaans model. Dat betekent dus dat de eerste 70 minuten alles uit de hand dreigt te lopen en de problemen zich opstapelen, waarna het stel met ruzie uit elkaar gaat om elkaar uiteindelijk toch weer in elkaars armen te sluiten. Met zelfs de Amerikaanse moraal. Je bent wie je bent, verloochen jezelf niet, maar wees trots op jezelf. Najib Amhali is dus absoluut geen acteur. Zijn rol blijft zeer eendimensionaal. De charmante cabaretier. En dat geld ook voor de overige karakters, waarbij enige diepgang nauwelijks te vinden is.