Bowling (2012)

Frankrijk

geregisseerd door Marie-Castille Mention-Schaar
met Catherine Frot, Mathilde Seigner en Firmine Richard

Carhaix, Bretagne. Er ligt daar een vredig klein ziekenhuisje met een verloskundige afdeling. We volgen vier vriendinnen: een verloskundige, een verpleegster, de ziekenhuisdirectrice en de eigenaresse van de plaatselijke bowlinghal. Door dik en dun beleven zij elkaars problemen, privé en met werk, al plezier hebbend op de bowlingbaan. De problemen verergeren wanneer de directrice opdracht van bovenaf krijgt om de verlieslijdende verpleegkundige afdeling te saneren.