ad

Alternatieve titel: Big Is Beautiful

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Charlotte de Turckheim

Met onder meer: Victoria Abril, Lola Dewaere en Catherine Hosmalin

IMDb beoordeling: 5,4 (875)

Oorspronkelijke taal: Frans

Oorspronkelijke titel: Mince alors !

Releasedatum: 27 maart 2012

Over Mince Alors!

Nina is jong, mooi en... rond. Helaas houdt haar man Gaspard van niets anders dan van zeer dunne vrouwen. En zeker nu zij naar Parijs zijn verhuisd voor het opzetten van hun ultra slanke badmodelijn. In een poging om hem opnieuw te verleiden, aanvaardt Nina met tegenzin het cadeau dat hij haar biedt: een programma om gewicht te verliezen in Brides-les-Bains, de laatste hoop voor de dikkerdjes die alles al geprobeerd hebben. Daar maakt ze kennis met de verleidelijke advocate Sophie uit Marseille en Emilie, moeder van een zeer 'uitgezette' familie, Thomas en Roxane. Al deze personen worden gedurende dit verblijf geconfronteerd met hun lichaam, wat stormen veroorzaakt en ervoor moet zorgen dat iedereen de juiste weg in het leven kan terugvinden...

gauke

Een voorspelbare komedie (ik denk vooral voor vrouwelijke filmkijkers) over de meest gewichtige problemen van deze tijd: overgewicht. De film bouwt helaas op cliché's en karikaturen (je zou het versleten banaal kunnen noemen), mist inhoud en vooral scherpte, had wat meer charme kunnen gebruiken en heeft moeite om de juiste (humor)toon te vinden. Bovendien zijn de geschetste situaties niet geloofwaardig. Niets positiefs? Hoofdrolspeelster en nieuwkomer Lola Dewaere overtuigt.

N.B. Het Spaanse 'Gordos' uit 2009 is echt beter.

• 20880 berichten

Heerlijke feelgoodmovie met een luchtige serieuze ondertoon. De film kijkt heerlijk weg en verveeld geen moment ook de acteurs hebben er zichtbaar lol in en dat slaat weer over naar de film, ik had hier weinig van verwacht maar de film heeft me zeer positief verrast.

En inderdaad de spaanse Gordos (2009) is ook meer dan aardig maar ik vond deze film veel sympathieker .

avatar van Keane1983

Keane1983

Een erg prettige feelgoed movie die wel de werkelijke feiten laat zien van dik zijn en hoe mensen er mee om gaan.

Verder is het verhaal wel erg voorspelbaar maar dat nam ik in dit geval voor lief.

Acteerwerk is prima en overtuigend, score en soundtrack liggen lekker in het gehoor.

De film kent een aantal leuke dialogen en one-liners.

Al met al een erg fijne film om naar te kijken en krijgt een 3,0* van mij.

avatar van morpheus2000

morpheus2000

Ik heb me vooral continue zitten storen aan dat er telkens microfoons zichtbaar waren.

Dat het in een film af en toe eens voorkomt, oké....

Maar dat de gehele film door er van die zwarte piemels van bovenaf het beeld ingestoken worden, bederft toch een groot gedeelte van mijn kijkvreugde....

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Nou Morpheus2000, je hebt betere ogen dan wij tweeën, we hebben geen microfoons zien zwaaien en ook geen zwarte piemels en wij kijken wel op een vrij groot scherm (107cm).

Maar goed, misschien dat wat je niet wilt, je ook niet ziet.

Leuke feelgood movie. Fijne humor en dat belonen wij met 3 1/2 sterren.

avatar van Movsin

Movsin

"Een dieet volgen helpt niet. Kijk maar, het zijn allemaal dikke die zo iets doen".

Dit en veel andere dwaas-grappige gezegden vullen deze typisch Franse komedie die ook wat aandacht heeft voor de frustraties rond zwaarlijvigheid maar, omdat een langspeelfilm nu éénmaal zowat anderhalf uur moet duren, er ook heel wat familiale, amoureuze en papperige sentimenten bijsleurt, waardoor ge uiteindelijk gaat besluiten dat het genoeg is geweest.

avatar van jerry r

jerry r

knusse stoel schreef:

Maar goed, misschien dat wat je niet wilt, je ook niet ziet.

Leuke feelgood movie. Fijne humor en dat belonen wij met 3 1/2 sterren.

dat heb je toch iets aan je ogen.

wat een camera werk man steets de camera klep in beeld en telkens microfoons zichtbaar

zeer irritant.

die camera man moet toch wel werkloos zijn nu.

de film op zich was best wel leuk

avatar van CreativeStar

CreativeStar

knusse stoel schreef:

Maar goed, misschien dat wat je niet wilt, je ook niet ziet.

Dan heb je inderdaad wat aan je ogen .. dit zie je nog op een mini tv laat staan een 107cm ..

avatar van K. V.

K. V.

Deze lag naar mij te lachen en 'k vond het geen misse film. De film kijkt vlot wel en verveelde niet. De film was gelukkig af en toe ook grappig, maar ook af en toe serieus.

Verder deed de cast het prima en zag de film er goed uit.

Prima kijkvoer voor een luie avond, niks bijzonders, maar deed ook niemand kwaad.