Joséphine (2013)

Frankrijk

geregisseerd door Agnès Obadia
met Marilou Berry, Mehdi Nebbou en Berengere Krief

Joséphine houdt niet van haar baan, stapelt de relaties zonder toekomst op en moet bovendien de druk van haar ouders en haar zus verdragen die haar verwijten dat ze nog steeds geen goede echtgenoot heeft kunnen vinden. Om hen het zwijgen op te leggen, vindt Joséphine een knappe Braziliaanse miljonair uit! Maar deze kleine leugen heeft grote gevolgen: Joséphine zal haar flat, haar baan en haar kat verliezen en zelfs incognito in Parijs moeten leven. Maar ze zal wel salsa leren dansen en uiteindelijk toch de liefde van haar leven ontmoeten...

Naar de gelijknamige stripreeks van Pénélope Bagieu.

Hou totaal niet van komedies maar deze heeft me positief verrast , gewoon een aangenaam verfrissende leuke film. Wat ook erg goed was is de heerlijke muziek uit deze film al met al verhoogd naar 3.5

Categorie sex and the city , briget jones etc etc. kijkt lekker weg, hier en daar grappig, prima vermaak.