Joséphine S'arrondit (2016)

Frankrijk

geregisseerd door Marilou Berry
met Marilou Berry, Mehdi Nebbou en Medi Sadoun

Gilles is een voorbeeldige man, niet-roker, een goede kok en houdt van katten. Joséphine is een jonge vrouw die zich gemakkelijk aan iemand hecht, ze is wel een beetje slordig maar sympathiek. Gilles en Joséphine hebben reeds twee jaar een relatie. Alles is perfect. Tot er onverwacht nieuws opduikt: zij zullen binnenkort met z'n drieën zijn. Joséphine wil echter niet worden zoals haar eigen moeder, ze wil haar vriend behouden en een volwassene worden die haar verantwoordelijkheid draagt. Joséphine zal echter met een heleboel testen worden geconfronteerd. Ze zal die oplossen samen met Gilles, op hun manier...

avatar van K. V.
Deze film eens geprobeerd, maar kende deze niet (ik zie dat het blijkbaar een vervolg is). Het is zeker niet nodig om het eerste deel te zien, de film is makkelijk te volgen.
De film is soms wat over the top qua humor, maar ik denk dat dit een beetje typisch is aan Franse komedies (denk maar aan Louis de Funes). Alle clichés komen wel aan bod, maar vond het toch wel vermakelijk. De film deed me ook een beetje aan de Bridget Jones films denken. Verder was er nog leuke muziek.
Het was wel een ontspannend filmpje, geen hoogstaande film, maar heb me er ook niet mee verveeld.