• 8.302.677 stemmen

Genre: Komedie / Drama

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Pascal Bonitzer

Met onder meer: Jean-Pierre Bacri, Isabelle Carré en Kristin Scott Thomas

IMDb beoordeling: 6,1 (864)

Oorspronkelijke taal: Frans

Releasedatum: 18 juli 2013

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Cherchez Hortense

Damien, een professor gespecialiseerd in de Chinese beschaving, wordt door zijn vrouw onder druk gezet om zijn vader, een hoge ambtenaar, te contacteren in verband met Zaria Velickovic, een vrouw die niet over de nodige verblijfspapieren beschikt. Iets vragen aan zijn vader is voor Damien echter een ware marteling, iets wat hij dan weer niet aan zijn vrouw durft toe te geven. Ondertussen toont zijn vrouw een ongezonde interesse in één van de toneelspelers uit haar toneelgroep en geraakt Damien in de ban van Aurore, een charmante jongedame die dezelfde interesses deelt en zelfs interesse toont voor hem...

imageimageimage

kappeuter (crew films)

Belgische release: 5 september (NL: onbekend)

kappeuter (crew films)

Vanaf 18 juli in de bioscoop (De Filmfreak)

Tarkus

Af en toe leuk, maar niet echt veel bijzonders deze film.

Kristin Scott Thomas, tegenwoordig meer in Franse films te zien dan Engelse, is weer van partij maar haar rol is te klein om haar goed te kunnen beoordelen.

De rest van de cast vond ik redelijk, maar het verhaal is me wat te zwak.

scorsese

Aardige film waarin een man een afspraak van zijn vrouw niet na kan komen. Vooral in het begin is een duidelijke lijn in het verhaal moeilijk te ontdekken, omdat het verhaal meerdere kanten op gaat en ook meerdere plotjes heeft. Echter zijn de problemen van het hoofdpersonage boeiend genoeg en kabbelt het geheel fijn genoeg voort voor een toch nog onderhoudende film.

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Saaie film, prima geacteerd. Maar niet echt pakkend.

avatar van Zeriel

Zeriel

• 1980 stemmen

Degelijke film. Alleen waarom is ie eigenlijk gemaakt? Er gebeurt weinig opmerkelijks, prima acteerwerk, alleen is er geen echte chemie tussen hen, in het bijzonder niet tussen de protagonist en het personage van Zaria Velickovic, waardoor de film niet de noodzakelijke spanning krijgt, en je helemaal niet voelt waarom de hoofdpersoon zich zo voor haar uitslooft.