Man-Trap (1961)

geregisseerd door Edmond O'Brien
met Jeffrey Hunter, David Janssen en Stella Stevens

Tijdens de Koreaanse Oorlog redt Matt Jameson het leven van zijn maat Vince Biskay. Vince belooft Matt dat hij hem op een dag in de vorm van één miljoen dollar zal bedanken. Acht jaar later zit Matt midden in een snel slechter wordend huwelijk met de op mannen beluste en alcoholiste Nina. Dan duikt Vince plotseling weer op voor een hernieuwde ontmoeting met Matt. Hij vertelt hem dat vijanden van een dictator uit een Midden-Amerikaans land 3,5 miljoen dollar hebben gestolen en dat hij weet hoe hij aan dat geld kan komen. De grote beloning zal hij dan delen met Matt, maar dan moet hij hem wel helpen het gestolen geld te vinden. Matt is sceptisch, maar na een bijzonder heftige ruzie met Nina besluit hij met Vince mee te gaan.

avatar van Dogie_Hogan
Vier sept. a.s. is een Blu-ray release gepland (bron).