• 8.299.970 stemmen

The Reconstruction of William Zero (2014)

Drama / Sciencefiction | 98 minuten

Genre: Drama / Sciencefiction

Geregisseerd door: Dan Bush

Met onder meer: Conal Byrne, Amy Seimetz en Tim Habeger

Plot The Reconstruction of William Zero

"You can't run from yourself"

William Blakely probeerde aan zijn eigen leven te ontsnappen door zichzelf te klonen, en als voornaam wetenschapper met de juiste middelen stond hem niets in de weg. Maar dan wordt hij op een dag wakker uit een diepe slaap, met gaten in zijn geheugen. Wie is hij? En wie is zijn mysterieuze tweelingbroer Edward in werkelijkheid? Terwijl hij weer nader tot zijn vervreemde vrouw Jules komt, realiseert hij zich dat zijn herinneringen niet de zijne zijn, evenals zijn identiteit...

image

William / Edward / William Zero

Dr. Archer

Mr. Langley

Dr. Ashley Bronson

Mr. Penn

Mr. Bragg

gauke

Moeilijk om over deze productie iets te zeggen zonder teveel te verraden. Een persoonlijke tragedie in de vorm van een solide, spannend, psychologisch, sciencefiction identiteitsdrama, naar aanleiding van de dood door een ongeluk, waarbij de gevoelens van angst, schuld en onschuld werden geaccentueerd. De personages stonden centraal in een verhaal waarin zo snel en zoveel gebeurde, dat ik het moeilijk vond om het allemaal bij te sloffen.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Een aardig sci fi drama met een redelijk verhaal over een wetenschapper die zichzelf heeft gekloond. Er zitten een paar leuke twists in en het einde is ook best grappig gevonden. In tegenstelling tot Gauke vond ik het allemaal prima te volgen, ik vond het zeker niet te snel gaan, wel had de film iets langer mogen duren en zo ook nét iets beter uitgewerkt kunnen worden. Maar verder is het een leuk filmpje hoor. Conal Byrne kende ik niet maar hij acteert prima, net als Amy Seimetz. Net aan 3,5 ☆

avatar van yesplease

yesplease

Inderdaad, wel wat ingewikkelder dan gemiddeld, maar toch een prima te volgen verhaal.

avatar van Collins

Collins

Intrigerend en sober gefilmd sci-fi drama. Over eenzaamheid, uitzichtloosheid en depressiviteit. Over een groot persoonlijk verlies. En over de wetenschap die de oplossing lijkt te bieden.

De camera zit behoorlijk dicht op de huid. Dat werkt confronterend, maar voelt ook wat ongemakkelijk aan. Het maakt het voor de kijker moeilijk om afstand te nemen en te houden.

De saaie en kleurloze setting zorgde voor een beklemmende en bevreemdende sfeer. De sobere speelstijl van de acteurs had dat effect eveneens.