• 8.294.841 stemmen

Genre: Sciencefiction / Drama

Geregisseerd door: Jennifer Phang

Met onder meer: Jacqueline Kim, James Urbaniak en Freya Adams

Plot Advantageous

Het jaar 2041. Gwen is de woordvoerster voor een radicale technologie die ervoor zorgt dat mensen hun natuurlijke nadelen kunnen overwinnen en het leven 'opnieuw' kunnen beginnen. Maar wanneer haar baan en gezin in gevaar zijn twijfelt ze of ze misschien zelf ook de procedure moet ondergaan.

imageimageimageimageimageimage

Sin

Interessant concept, maar aan de uitwerking scheelt wel het een en ander. Het tempo in de film ligt wel erg aan de lage kant, en men tracht zich meer te focussen op de moeder/dochter dan over de radicale technologie waarover de synopsis spreekt. Dit had een leuk genrefilmpje kunnen worden wanneer men niet zo op veilig had gespeeld. De CGI kan daarnaast niet verhullen dat ze het budgetair niet heel breed hadden.

avatar van yesplease

yesplease

Advantageous draait om 1 idee, wat m.i. goed uitgewerkt is en wellicht te omschrijven als een sociaal drama wat plaats vind in de toekomst.

Verwacht geen spectaculaire special effects of actie scenes.

Onderhond

Matig.

De laatste tijd zie je wel mee van dit soort lofi scifi, het verbaast me ook niks dat deze film op Sundance gedraaid heeft, daar hoort hij helemaal thuis. Het is niet helemaal m'n ding, maar dan nog schort het aan de uitwerking bij deze Advantageous.

Vooral het scifi stuk is laks. De film draait ook meer rond een idee/concept dan dat het een echte scifi film wil zijn. Het jaar is 2041 maar eigenlijk ziet alles er nog steeds gewoontjes uit. Althanks, 95% van de film. Die andere 5% bestaat uit lelijke CG renders en belachelijk futuristische stadszichten. Er is duidelijk geen interesse om een waardige futuristische wereld uit te bouwen, maar doe dan ook gewoon geen moeite. We beseffen dat het budget laag ligt, een extra-modern accentje links of rechts is meer dan genoeg.

Verder veel oog voor het drama, wat tot een redelijk traag tempo leidt. Ik heb me er niet echt aan gestoord, maar wie op een volbloed genrefilm hoopt komt bij deze film bedrogen uit. Acteerwerk is verder best aardig, visueel is het vooral degelijk (behalve de lelijke CG dan). En het verhaaltje boeit op zich wel, al heeft het nu ook weer niet zoveel interessants te vertellen. Maar dat blijkt een probleem te zijn van veel moderne scifi.

Als tussendoortje nog wel redelijk, maar beter de verwachtingen een beetje temperen.

avatar van Martijnnn

Martijnnn

Sin schreef:

De radicale technologie in deze film is ook meer een middel om het onderwerp te belichten.

avatar van Vidi well

Vidi well

Gisteren gezien. Aardige film wel met een bizar verhaal. Met name de vervreemding van het eigen lichaam, en de vervreemding met de ongeving die daarbij komt kijken is treffend in beeld gebracht. De film ademt telkens een wat nare spanning, waardoor je telkens het gevoel hebt dat er iets staat te gebeuren. Goed gedaan.

Het verhaal vond ik wel wat rammelen, bepaalde motieven waren me niet duidelijk en verhaallijnen hadden meer uitgediept kunnen worden. Daar hadden best een paar van de lange zwijgende shots voor opgeofferd mogen worden.

Een te lang opgerekte aflevering van Black Mirror, zowel in verhaal als in sfeer.

avatar van Mickey b

Mickey b

Idee goed, maar zeer traag verhaal. Is eerder een drama over een moeder die door haar ontslag het financieel moeilijk heeft, maar wel alles over heeft voor haar dochter. Zoals haar bewustzijn overzetten in een jonger lichaam. Alleen gebeurd dit bijna op einde verhaal en is dit dus het Sciencefiction gedeelte van het verhaal. Maar verwacht geen visuele uitwerking. Op enkele rondvliegende drones in een ietwat drukker bebouwde stad is er verder niets dat te maken heeft met sciencefiction. Voor mij is dit dus geen SF, maar een slecht uitgewerkt drama dat mij op geen enkel moment kon beroeren. Ook de poging tot een verhaalplot is niet aangekomen. Vandaar maar 1*