ad
  • 8.111.657 stemmen

One in the Chamber (2012)

Actie / Misdaad | 93 minuten

Genre: Actie / Misdaad

Alternatieve titel: Last Bullet

Geregisseerd door: William Kaufman

Met onder meer: Dolph Lundgren, Cuba Gooding Jr. en Billy Murray

Releasedatum: 21 augustus 2012

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over One in the Chamber

"When killers collide, every bullet counts."

De zaken gaan goed voor de ijskoude huurmoordenaar Ray (Cuba Gooding Jr.), wanneer rivaliserende bendes de stad met geweld proberen over te nemen. Maar wanneer hij een van zijn opdrachten verpest, krijgt hij te maken met de Russische maffia in de vorm van de huurmoordenaar Aleksey "The Wolf" (Dolph Lundgren). Aleksey ontdekt waarom Ray zoveel tijd in de stad doorbrengt. De reden is de knappe Janice (Claudia Bassols), wiens vader Ray jaren geleden al had moeten vermoorden. Dit blijkt een onvermijdelijk onderdeel van de puzzel te zijn, wat resulteert in een explosieve krachtmeting tussen de twee huurmoordenaars.

imageimageimageimageimage

Aleksey Andreev

Bobby Suverov

Leo Crosby

Janice Knowles

Demyan Ivanov

avatar van boemboem27

boemboem27

lekker stevig aktiefilmpje,goede rollen van Lundgren en Gooding.

vliegen flink wat kogels in het rond.

Vooral Lundgren als een hele coole guy met af en toe best wel rake uitspraken.

90 minuten is ook net lang zat.

echte aanrader wie van dit genre houdt..

avatar van Pete_033

Pete_033

Dolph Lundgren is erg goed in deze verder matige film vol clichè`s. Cuba is duidelijk niet geschikt als actieheld.

avatar van nightbreed

nightbreed

Wat een domme titel!

Hoezo?

avatar van Epitaph

Epitaph

Zag een paar keer een Roemeense vlag wapperen, terwijl het zich in Praag zou moeten afspelen.

avatar van oemoemenoe

oemoemenoe

Ouderwetse schiet/steek/klappen actie maar wel genieten....

Lundgren is weer opperbest in vorm haha

avatar van Decec

Decec

Een goede actie/misdaad/thriller film...

Prima verhaal...

Prima acteerwerk...

Wel leuk bekende acteurs Dolph Lundgren en

Cuba Gooding Jr. ...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Cuba Cooding Jr. is weer eens vreselijk matig in een suffe actiefilm met dito scene's waarbij Dolph Lundgren nog best grappig overkomt met enkele leuke zinnen tekst. Ook jammer van het einde Had een ontzettend harde confrontatie tussen beide heren verwacht, viel dat dus even vies tegen

avatar van ikkegoemikke

ikkegoemikke

Hopelijk hebben ze de scenarist niet teveel betaald, want dit verhaal heeft ie met 2 vingers in de neus in één lange nachtzitting bijeengeschreven.

Wat een simplistisch onbeduidend verhaal.

Korte samenvatting :

Mafiabaas 1 neemt huurmoordernaar 1 (Cuba) in dienst om Mafiabaas 2 te elimineren

Huurmoordenaar 1 mist onderbaasje van Mafiabaas 2

Onderbaasje neemt Huurmoordenaar 1 in dienst om Mafiabaas 1 (plus gevolg) te elimineren

Mafiabaas 1 huurt huurmoordenaar 2 (Dolf) om onderbaasje (plus gevolg) te elimineren

Baasje van huurmoordenaar 1 verlinkt deze

Confrontatie huurmoordenaar 1 met huurmoordenaar 2

Huurmoordenaar 1 spaart huurmoordenaar 2 zijn leven

Confrontatie huurmoordenaar 1 (+ zijn baas) met Mafiabaas 1

Huurmoordenaar 2 rekent af met Mafiabaas 1 (Jaha die had ik echt niet zien aankomen) en redt huurmoordenaar 1

Huurmoordenaar 1 & 2 worden beste maatjes

Voila , dat had ik ook wel in een nachtje kunnen verzinnen. Vermeng dat met een idyllisch verhaal van een knappe griet (Echt wel ) die ook in Praag woont , die de dochter was van iemand waar een contract voor liep die door Cuba werd geëlimineerd , en het plaatje is compleet.

Het begon nochtans prima. De begingeneriek zag er bijna uit als "Se7en". De scene waarbij Cuba een joekel van een sniper-geweer hanteert, en hoe dit in beeld werd gebracht is fantastisch. En dan stuikt het helemaal in elkaar en vervalt het in een ordinaire Terence Hill & Bud Spencer verhaal maar dan met revolvers/machinegeweren i.p.v. blote vuisten.

1.5* voor het begin, Cuba en omdat Dolfje er verrassend fris uitziet voor zijn leeftijd

avatar van Lennert

Lennert

DTV volgens het boekje. De regie is best aardig, de film bevat een aantal aardige actiescènes en met Dolph Lundgren heb je toch al snel een van de gaafste actiehelden uit DTV-land te pakken. Gooding Jr. is vrij matig, maar ik moet hem al een hele tijd op degelijk acteerwerk betrappen, dus dat zorgde nu al niet meteen voor een grote verrassing. De Oost-Europese cast acteert verbazingwekkend solide, al mag iemand me toch eens gaan uitleggen waarom mensen denken dat het een goed idee is om deze mensen Engels te laten spreken in plaats van hun eigen taal.

Qua verhaal nog wel een interessante wending op het moment dat Dolph en Cuba alsnog aan dezelfde kant eindigen, dat zag ik niet direct aankomen. Verder is het toch vooral wachten op de actie en de scenes waarin Dolph mag laten zien dat hij nog steeds een van de stoerste actiehelden ooit is. Gewoon een aardige film, niets meer en niets minder.

avatar van Leno

Leno

Gooding Jr moet het tegenwoordig met dit soort films doen, maar dat ze hem zelfs hiervoor vragen is me een raadsel, want hij verknalt het voor zover het verhaal en de soms knullige regie dat al niet doen. Lundgren heeft daarnaast een belachelijke rol, al is hij wel vermakelijk.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Zout & peper.

Vrij zoutloze actiefilm in het altijd goedkope Oostblok (Roemenië en Tsjechië) gefilmd. Lundgren en Gooding Jr. voegen nog een beetje peper toe, maar het houdt niet over. Zo zit er een waanzinnig liefdesplotje in de film, wat kant nog wal raakt, en is het verhaal vooral een voorspelbare herhaling van zetten. Ook de actie begint vrij vlot te vervelen en kent een uiterst flauwe finale.

Doorsnee.

avatar van Bram0108

Bram0108

Opzig wel een goede film. De 2 families begreep ik niks van, bijvoorbeeld 2 culturen was beter geweest. Ik begreep niet het hele verhaal. Ik heb mij er mee vermaakt!